نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مخالفت مسئولین زندان با مرخصی استعلاجی بهنام ایرانی

23-می-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مسئولین با مرخصی درمانی بهنام ایرانی شهروند نوکیش مسیحی در زندان ندامتگاه کرج که از مشکلات جسمی متعددی رنج میبرد مخالفت کرده اند.

 

به گزارش هرانا، بهنام ایرانی شهروند نوکیش مسیحی که در بند ۲ سالن ۷ زندان ندامتگاه کرج بسر می‌برد و از مشکلات جسمی همچون ضعف بینایی، مشکلات زانو، خونریزی روده و کمردرد رنج میبرد چند وقتی است که به التهاب پوستی شدید همراه با خارش روبرو شده که بدلیل نبود پزشک متخصص امکان درمان وی در داخل زندان وجود ندارد.

 

نامبرده در سال ۱۳۸۵ بخاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد تا اینکه به قید وثیقه از زندان آزاد شد.

 

در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود.

 

مأمورین امنیتی پس از آن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ به منزل ایشان در کرج هجوم برده و با بدرفتاری و ضرب و شتم وی را بازداشت نمودند.

 

اینبار در دادگاه بهنام ایرانی را به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمودند و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی وی نیز به مورد اجرا در آمد.

برچسب ها:

زندانیان