نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت از ورود شرکت کنندگان به همایش فارغ التحصیلی طلاب زاهدان

26-آوریل-2017

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ایست وبازرسی های ورودی شهر زاهدان مانع ورود برخی از مسافرانی که از استان ها و شهرهای مختلف برای شرکت در همایش فارغ التحصیلی به زاهدان سفر کردند، شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، ماموران انتظامی در ایست بازرسی های ورودی شهر زاهدان همانند سالهای گذشته ممانعت های مختلفی را برای ورود شرکت کنندگان در بیست و ششمین همایش فارغ التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان ایجاد کردند.

بنابر گزارش های دریافت شده، برخی از چهره های مذهبی پس از بازجویی به شهر خود باز گردانده شدند و ماموران انتظامی اقدام به پرس و جو در مورد “علت سفرشان در این وقت سال” به زاهدان نمودند و کارت شناسایی عده ای از کسانی که حاضر به برگشت نبودند ضبط شده است.

همه ساله در ماه های رجب و شعبان و پس از پایان سال تحصیلی طلاب در استان سیستان و بلوچستان همایشهای متعددی برگزار می شود که با حاشیه ها و محدودیت های زیادی از سوی نیروهای امنیتی یا انتظامی روبرو میشود.

همچنین برخی از مهمان‌های جلسه نیز اجازه حضور در همایش را پیدا نکردند که منجمله میتوان به کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان، مولانا محمد حسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزاد شهر گلستان دکتر جلال جلالی زاده نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و … اشاره کرد.

زندانیان