نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ممانعت مسئولین زندان از ملاقات شهریار سیروس با خانواده

1-آگوست-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: با وجود دستور دادستانی، مسئولین بند ۲۰۹ اوین با ملاقات شهریار سیروس هنرمند بهایی زندانی با خانواده اش مخالفت می کنند.

به گزارش هرانا، روز پنجشنبه اول مرداد افسانه ایقانی همسر شهریار سیروس به همراه فرزند ۷ ساله اش با در دست داشتن حکم قانونی ملاقات از دادستانی تهران، به زندان اوین مراجعه کرد که با ممانعت مسئولین بند ۲۰۹ زندان اوین روبرو شد.

حسینی بازپرس شعبه ۳ دادسرای اوین بدون ارائه هیچ دلیل مشخصی تا کنون از ملاقات خانواده شهریار سیروس با وی جلوگیری کرده است.

شهریار سیروس نقاش و هنرمند بهایی دهم تیرماه از سوی وزارت اطلاعات بازداشت شد و بیش از یک ماه است که در انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به سر میبرد و تا کنون هیچ دلیلی برای بازداشت وی به خانواده اش ارائه نشده است .

این شهروند بهایی از سال ۱۳۷۰ نقاشی را به صورت حرفه‌ای نزد نقاشانی چون آیدین آغداشلو، روئین پاک‌باز و احمد وکیلی آموخته است. او همچنین مطالعات و تحقیقاتی در زمینه فلسفه و تاریخ هنر به موازات مهارت در تکنیک‌های نقاشی انجام داده است. حاصل تحقیقات او تاکنون انتشار چند مقاله از جمله «هنرهای برگرفته و فرهنگ جهانی» و «هنر در آستانه هزاره سوم» در مجله هنر ایران است.

در کارنامه هنری شهریار سیروس برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی و همچنین حضور در سومین بینال نقاشان ایران به چشم می‌خورد.

او بیش از ۱۰ سال است که در رشته‌های طراحی، نقاشی، تاریخ هنر، کمپوزیسیون و مبانی هنرهای تجسمی و مبانی فلسفه هنر به تدریس مشغول است.

برچسب ها:

زندانیان