نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آرش صادقی، فعال دانشجویی، بازداشت شد

16-ژانویه-2012

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: آرش صادقی صبح امروز در حالی که به همراه پدر بزرگ و مادریزرگش به بهشت زهرا می رفتند در داخل کوچه توسط ماموران بازداشت شد.

 

به گزارش دانشجونیوز، این بازداشت که با درگیری و فحاشی همراه بوده است، موجب شد که آرش صادقی از ناحیه سر آسیب دیده و سر وی شکسته شود.

 

در چند روز گذشته بازجوی آرش صادقی با تهدید کردن وی، او را از دیدن دوستانش منع می کرد و به او تهمت می زد که قصد اغتشاش در زمان انتخابات را دارد.

 

این فعال دانشجویی بعد از تحمل ١٨ماه حبس در اواخر آذر ماه امسال از زندان آزاد شده بود. وی بر اساس حکم دادگاه به یکسال حبس تعزیزی محکوم شده بود. آرش صادقی در شعبه های ٢٨ و ٢۶ دادگاه انقلاب تهران به ترتیب به ٣ و ۶ سال حبس محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر حکم ٣ سال به برائت و ۶ سال حبس تعزیری به ۴ سال تعلیقی و ١سال تعزیری تبدیل شد و او پس از گذراندن یک سال حبس آزاد شد.

 

سال گذشته مادر آرش صادقی در اثر شوک ناشی از حمله نیروهای امنیتی به منزلشان درگذشت. همچنین این فعال دانشجویی در دوران بازجویی تحت شکنجه قرار گرفته و در دوران زندان چندین بار نیز دست به اعتصاب غذا زده بود.

 

آرش صادقی بار اول در تاریخ ١٨ تیر سال ٨٨ بازداشت و مدت ۵٠ روز در سلول انفرادی در بازداشت به سر برده بود. او بار دوم پس از حوادث عاشورای سال ٨٨ بازداشت شد و در ١۵ اسفند آزاد شد.

 

لازم به ذکر است که از مکان نگهداری وی در بازداشت اخیرش اطلاعی در دست نیست.

برچسب ها:

زندانیان