نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار ۴۰ تن از دانشجویان دانشگاه بهشتی به کمیته انضباطی

30-می-2012

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: در روزهای اخیر دانشجویان بهشتی با موج بی سابقه برخوردهای کمیته انضباطی این دانشگاه مواجه شده اند.
به گزارش هرانا، بنا بر گفته دانشجویان این دانشگاه “مهرزاد” مسئول کمیته انضباطی این دانشگاه در روزهای اخیر با تردد پی در پی در محوطه اصلی و دانشکده های این دانشگاه اقدام به ضبط کارت دانشجویی افرادی که به اعتقاد وی پوشش مناسبی ندارند و یا سیگار می کشند کرده است.
بر طبق آخرین اخبار واصله تاکنون برای بیش از ۴۰ نفر از دانشجویان که عمدتا دختر هستند احضاریه کمیته انضباطی فرستاده شده که بعد از مراجعه به کمیته انضباطی با اتهاماتی همچون آرایش مبتذل و یا پوشش غیر اسلامی مواجه شده اند و در پاره ای از موارد با خانواده های دانشجویان از سوی کمیته انضباطی تماس گرفته شده است.
هم چنین برخی از دانشجویان خوابگاهی نیز در روزهای اخیر با بازرسی های سرزده مسئولان دانشگاه مواجه شده اند که در پاره ای از موارد به دلایلی همچون کشیدن سیگار و یا پوشش نامناسب و یا گوش دادن موسیقی در خوابگاه به کمیته انضباطی احضار شده اند.
تمامی این موارد در حالی رخ می دهد که دانشجویان این دانشگاه از ایتدایی ترین حقوق خود که داشتن شورای صنفی به منظور پیگیری مطالبات قانونی و به حق خود که حتی توسط وزارت علوم نیز به رسمیت شناخته شده نیز محروم هستند.

برچسب ها:

زندانیان