نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

انتقال آرش محمدی از قرنطینه به بند مالی زندان تبریز

28-ژوئن-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: آرش محمدی، فعال دانش‌جویی چپ که عصر بیست و پنچم خرداد توسط نیروهای سپاه پاسداران تبریز بازداشت و در روز ۳ تیر به بند قرنطینه‌ی زندان تبریز متقل شده بود، روز ۴ تیر ماه به بند مالی این زندان انتقال یافت.

 

به گزارش نقی محمودی، وکیل دادگستری، وی پس از انتقال به بند مالی به اعتصاب غذای خود که از روز ۲۷ خرداد ماه و در اعتراض به رفتار خشن و شکنجه‌های شدید اعمالی از طرف بازجوهای اطلاعات سپاه عاشورای تبریز آغاز کرده بود، پایان داد.

 

آرش محمدی فعال دانش‌جویی، عصر روز ۲۵ خرداد ماه و در پی تجمعات مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری به هم‌راه چند تن دیگر از دانش‌جویان بازداشت شده و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی تحت بازجویی قرار گرفته بود. گزارش‌های حاکی از اعمال شکنجه‌های جسمی به این فعال دانش‌جویی در طول مدت بازجویی و وخامت وضعیت جسمانی وی است.

 

گفتنی است، آرش محمدی پیش‌تر نیز در ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۰ به هم‌راه برادرش دستگیر و پس از ۶۶ روز بازداشت، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در روز ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم، بازداشت و در نهایت با آزادی مشروط در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۱ از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

زندانیان