نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تهدید خانواده‌ی آرش محمدی از سوی ماموران امنیتی

21-ژوئن-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: با وخامت حال آرش محمدی نگرانی در مورد وضعیت وی افزایش یافته و از سوی دیگر پیگیری های خانواده وی با تهدید به بازداشت ایشان همراه بوده است.

 

خبرگزاری هرانا به نقل از نقی محمودی وکیل دادگستری می‌نویسد:”آرش محمدی که چهارمین روز اعتصاب غذای خود را در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات نیروی انتظامی تبریز می‌گذراند به دلیل شدت ضرب و شتم در حین دستگیری و پس از آن در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.”

 

وی همچنین می‌گوید: “از طرفی ماموران نیروی انتظامی در مقابل پیگری خانواده‌ی او و اظهار نگرانی آن‌ها در رابطه با وضعیت فرزندشان با تهدید به بازداشت برادر وی، سیاوش محمدی اظهار داشته‌اند جنازه‌ی پسرتان را تحویلتان خواهیم داد.”

 

این فعال حقوق بشر در پایان افزوده است: “بر طبق گزارش‌های دریافتی، ۸ تن از ماموران امنیتی پس از بازداشت آرش محمدی با مراجعه به منزل پدری وی اقدام به تخریب وسایل منزل کرده و در مقابل اعتراض مادر آرش محمدی، او را تهدید به ضرب و شتم و تجاوز کرده‌اند.”

 

آرش محمدی فعال دانشجویی عصر روز ۲۵ خرداد و در پی سرازیر شدن مردم تبریز به خیابان‌ها پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به همراه نزدیک به ۲۰ تن دیگر بازداشت و به اداره‌ی اطلاعات نیروی انتظامی تبریز منتقل شد. بسیاری از افراد بازداشتی پس از دو روز با قرار وثیقه‌ی ۱۰ میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شدند اما وی همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

 

آرش محمدی در اعتراض به ضرب و شتم شدید حین و پس از بازداشت از روی ۲۷ خرداد در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

گفتنی است، آرش محمدی پیش‌تر نیز در ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۰ به هم‌راه برادرش دستگیر و پس از ۶۶ روز بازداشت، به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در روز ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۱ جهت اجرای حکم، بازداشت و در نهایت با آزادی مشروط در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۱ از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

زندانیان