نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حمید بابایی برای یک ماه ممنوع‌الملاقات شده است

27-جولای-2017

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: حمید بابایی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج ممنوع‌الملاقات شده است.

به گزارش «نفس در قفس»، کبری پارساجو، همسر این زندانی سیاسی، در مراجعه‌ی روز چهارشنبه به این زندان برای ملاقات با وی، متوجه ممنوع‌الملاقات شدن این دانشجوی زندانی شده است.

خانم پارساجو با اعلام این خبر در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است: «امروز طبق معمول هر چهارشنبه من برای ملاقات کابینی به زندان مراجعه کردم ولی مطلع شدم که ممنوع الملاقاتیم به مدت یک ماه! بعد از اصرار فراوان بهم گفتن که به علت تخلف ممنوع الملاقاتید.»

وی با توضیح تماس خود با دادستانی ادامه داده است: «نماینده دادستان حضور نداشت و منشی دادستان از جریان بی اطلاع بود و گفت زندان بدون هماهنگی ایشون رو ممنوع الملاقات کرده!»

گفتنی است مقامات زندان به حمید بابایی در این خصوص اطلاعی نداده بودند و به وی گفته شده بود که «کسی برای ملاقات‌اش نیامده.»

حمید بابایی خرداد ماه امسال پس از ۴ سال حبس برای نخستین بار به مرخصی اعزام شده و پس از ۱۰ روز با عدم تمدید آن به زندان رجایی‌شهر کرج بازگشته بود.

حمید بابایی، دانشجوی بورسیه دانشگاه لی‌یژ بلژیک، روز ۲۲ مردادماه ١٣۹٢، اندکی پس از ورود به ایران برای دیدار خانواده توسط وزارت اطلاعات احضار، بازداشت و در دادگاهی کوتاه به ریاست قاضى صلواتى به اتهام جاسوسى و ارتباط با دول متخاصم به ۶ سال حبس تعزیرى و ۴ سال حبس تعلیقی، محکوم شد، این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر نیز تأیید شد.

برچسب ها:

زندانیان