نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سه دانشجوی زندانی دانشگاه مازندران در بند مجرمین خطرناک نگهداری می شوند

29-ژانویه-2012

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: علی عباسی، مازیار یزدان نیا و رحمان یعقوبی سه دانشجوی زندانی دانشگاه مازندران در بند مجرمین خطرناک نگهداری می شوند.

 

به گزارش دانشجونیوز، در حالی که نزدیک به یک ماه از اجرای حکم زندان سه فعال دانشجویی دانشگاه مازندران می گذرد، علی رغم درخواست های مکرر این دانشجویان و خانواده هایشان برای انتقال به “بند ویژه”، همچنان مسولان زندان آن ها را در بند مجرمین خطرناک نگاه داشته اند.

 

علی عباسی، مازیار یزدان نیا و رحمان یعقوبی سه فعال دانشجویی هستند که در جریان اعتراض های دانشجویان دانشگاه مازندران در خرداد ٨٨ بازداشت شده و مدتی در اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل بسر برده بودند. گفتیست علی عباسی از قهرمانان مسابقات کشتی دانشجویان کشور می باشد.

 

بر اساس حکم دادستانی بابلسر در سال ٨٨ هریک از این دانشجویان به چهارده ضربه شلاق و شش ماه حبس تعلیقی محکوم شده بودند. اما دو ماه پیش، پس از تجمع دانشجویان دانشگاه مازندران، حکم ان ها توسط شعبه ی صد و یک دادگاه انقلاب بابلسر و به دلایلی نامعلوم به حبس تعزیری تغییر یافت.

 

به گزارش فعالین حقوق بشر از استان مازندران این سه فعال دانشجویی از روز نخست انتقال به زندان درخواست انتقال به بند ویژه را بصورت کتبی به مسولین زندان متی کلا اعلام نمودند اما همچنان با مخالفت مسئولان زندان روبرو شده اند.

 

بنابراین گزارش ها مازیار یزدان نیا در روزهای اول انتقال به زندان بدلیل قرار گرفتن در زندان انفرادی هشت روز را در اعتصاب غذا بسر برده بود و پس از انتقال به بند عمومی (مجرمین خطرناک) بارها توسط قاتلان و خلافکاران مورد ضرب و شتم قرار گرفت که با حمایت ضمنی زندان بانان همراه بود.

 

همچنین پرونده ای که برای مازیار یزدان نیا در روزهای اول انتقال به زندان با اتهام “توهین به رهبری” تشکیل شده بود با پیگیری های خانواده ی وی بسته شده است.

 

در هفته ها و ماه های گذشته فشارهای امنیتی بر فعالین سیاسی و دانشجویی استان مازندران بطور روزافزونی افزایش یافته است. در آخرین مورد یاسر یوسف زاده، مبین جعفری و عیسی برار خانی در شهرستان بابلسر بازداشت شدند و تا این لحظه از محل نگهداریشان اطلاعی در دست نیست.

زندانیان