نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

شکایت مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه زاهدان از یک نشریه دانشجویی

17-ژوئن-2016

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی زاهدان گفت با عوامل انتشار نشریه ای که چندی پیش منتشر شده است به صورت قاطع برخورد شده است. وی گفت؛ شاکی خصوصی عوامل انتشار این نشریه خود بنده بودم در صورت اعتراض مدیر مسئول به این رای، پرونده در شورای فرهنگی برای تجدیدنظر می رود که بعید است در نتیجه تغییری ایجاد شود.

به گزارش عصرهامون، تشکل دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی اقدامی با انتشار نشریه‌ای موجب نقض خطوط قرمز نظام و تحریک فضای سیاسی این دانشگاه شد.

ایمانی خواه مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص انتشار مطالب مخالف با قوانین نظام در این نشریه به عصرهامون گفت: با عوامل انتشار این نشریه به صورت قاطع برخورد شده است.

وی ادامه داد: “همانطور که مستحضرید نشریات قبل از انتشار آن ممیزی ندارد که بتوانیم آن را بررسی کنیم، وقتی نشریه منتشر می شود یک نسخه آن به قسمت های مختلف ارجاع داده می شود”.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: “هفته گذشته این مجله به دست ما رسید و توسط همکاران بررسی شد، روز گذشته نیز اولین جلسه کارگروه نظارت در خصوص بررسی این مجله برگزار شد و مطالب آن به صورت موشکافانه بررسی شد”.

وی ادامه داد: “طبق قانون نشریات دانشگاهی حداکثر و حداقل مجازاتی برای عوامل انتشار در نظر گرفته شده است که در این جلسه رای به حداکثر برخورد داده شده است”.

ایمانی خواه گفت: “شاکی خصوصی عوامل انتشار این نشریه خود بنده بودم در صورت اعتراض مدیر مسئول به این رای، پرونده در شورای فرهنگی برای تجدیدنظر می رود که بعید است در نتیجه تغییری ایجاد شود”.

وی با بیان اینکه طبق بند ۹ تنبیهات نشریات به صورت قانونی با عوامل این نشریه برخورد شده است گفت: “مدیر مسئول این نشریه تا یک سال حق انتشار هیچ فعالیت رسانه ای را در دانشگاه نخواهد داشت”.

زندانیان