نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

غذای خوابگاه دانشگاه یزد ۴۵۱ دانشجو را مسموم کرد

8-می-2017

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: بیش از ۴۰۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه یزد به علت خوردن غذای خوابگاه دانشگاه مسموم شدند. بخش زیادی از  ۲۰۰ دانشجویی که در نمازخانه دانشگاه بستری بودند ترخیص شده‌اند و ۲۵۱ دانشجو در بیمارستان یزد بستری هستند. پیش از این نیز ده‌ها دانشجوی دانشگاه باهنر شیراز در اثر مصرف غذای سلف‌سرویس دانشگاه مسموم شده و به بیمارستان انتقال یافته بودند.

به گزارش خبرگزاری «میزان»، دانشجویان مسموم شده خوابگاه پسران دانشگاه یزد بامداد امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت با ۱۴ آمبولانس و یک اتوبوس به بیمارستانهای شهر منتقل شدند و بیش از ۲۰۰ نفز نیز به خوابگاه دانشگاه منتقل و در آنجا بستری شدند.

علی دهقان معاون دانشگاه علوم پزشکی صدوقی یزد به «یزد رسا» گفته است هنوز علت مسمومیت در حال بررسی است و نتیجه آن بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت روشن خواهد شد.

مسمومیت غذایی دانشجویان دانشگاه باهنر شیراز

روز ۱۳ اردیبهشت دهها دانشجوی دانشگاه هنر شیراز در پی مصرف غذای سلفسرویس دانشگاه دچار مسمومیت غذایی شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از دانشجویان نوشته بود «تعداد زیادی از دانشجویان این دانشکده بر اثر مصرف غذای سلف دچار علایم مسمومیت شدند».

در پی این رویداد و انتقال دانشجویان مسموم به بیمارستان، ذوالفقار یزدان مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان مسمومیت دانشجویان در اثر مصرف غذای دانشگاه را رد کرد و گفت: «مشکلی در تغذیه دانشجویان دانشکده فنی شهید باهنر شیراز وجود نداشته و علائم نشان می‌دهد احتمال زیاد این بیماری ناشی از ویروس است که به تدریج به تعداد بیشتری از دانشجویان سرایت کرده است.»

یک روز بعد وزیر علوم گفت: «علت این اتفاق عفونی، گوارشی و یا مسمومیت غذایی است که دستور بررسی دقیق آن را صادر کردیم».

زندانیان