نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پانزده نفر از دانشجویان دختر دانشگاه شهرکرد «به دلیل بدحجابی» از خوابگاه اخراج شدند

12-آوریل-2012

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: نفر از دانشجویان دختر دانشگاه شهرکرد از خوابگاه اخراج شدند.

 

به این دانشجویان به طور شفاهی ابلاغ شده است که به دلیل “بدحجابی” حق استفاده از خوابگاه های دانشگاه را نخواهند داشت.

 

به گزارش دانشجونیوز، در روز دوشنبه ٢١ فروردین ماه، ١۵ نفر از دانشجویان دانشگاه شهرکرد به معاونت دانشجویی این دانشگاه احضار شدند.

 

اکثر این دانشجویان، دخترانی بودند که در تجمع های صنفی برگزار شده در دانشگاه شهرکرد شرکت داشته و در روز تجمع از سوی مامور خوابگاه دختران تهدید به اخراج از خوابگاه شده بودند.

 

با این وجود مسئولان بدون ارائه هیچ گونه حکمی، به شکلی شفاهی به این دانشجویان ابلاغ کرده اند که به دلیل “بدحجابی” باید اتاق های خود در خوابگاه را تخلیه کنند.

 

دانشجویان عنوان کرده اند که بدلیل کمبود فضا در خوابگاه، معاونت دانشجویی به دنبال بهانه ای برای اخراج دانشجویان از خوابگاه می باشد.

 

اخراج دانشجویان دختر از خوابگاه های دانشجویی در حالی صورت می گیرد که چندی پیش جعفر سبحانی، از اساتید حوزه علمیه قم، در دیدار با رییس دانشگاه آزاد خانه های دانشجویی را یکی از بزرگترین مشکلات دانشگاه ها عنوان کرده بود.

 

اعتراض در شهرکرد

 

دانشگاه شهرکرد در سال گذشته شاهد برگزاری چندین تجمع صنفی از سوی دانشجویان بود.

 

در روز سه شنبه ١۶ اسفندماه سال گذشته، صدها تن از دانشجویان در اعتراض به پولی کردن سرویس های درون دانشگاهی از ساعت ١٢ ظهر در مقابل دانشکده ی علوم دانشگاه شهرکرد تجمع نمودند.

 

در ادامه دانشجویان دانشگاه شهرکرد با امضای بیانیه ای خواستار تشکیل شورای صنفی و برداشتن کرایه های سرویس های درون دانشگاه شدند.

 

شایان ذکر است که در مهر و آبان ماه سال ١٣٩٠، بعد از پیدا شدن کرم در غذای سلف و برگزاری تجمعات صنفی، مسئولین قول تشکیل شورای صنفی را به دانشجویان داده بودند.

 

احضار به دلیل برف بازی

 

همچنین در اوایل اسفندماه سال گذشته، حراست دانشگاه شهر کرد، شماری از دانشجویان این دانشگاه را به دلیل برف بازی احضار نمود.

 

پس از بارش برف در شهرکرد، شماری از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه به شکلی مجزا به تفریح پرداخته و آدم برفی هایی با شال و کلاه سبز درست نمودند.

 

پس از این اقدام تفریحی، حراست دانشگاه با شناسایی تعدادی از این دانشجویان، آنها را احضار نموده و تفریح دانشجویان را عملی خلاف شرع و قانون عنوان کرد.

برچسب ها:

زندانیان