نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پایان تحصن دانشجویان نوشیروانی، پیمانکار سلف جریمه شد / تصویر

20-می-2016

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: تحصن سه روزه دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل، بامداد امروز پایان یافت و پیمانکار آشپزخانه جریمه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: “برای بهتر شدن کیفیت غذای دانشجویی علاوه بر جریمه پیمانکار آشپزخانه این دانشگاه تصمیم گرفته شد، یک مرکز بهداشتی از بیرون دانشگاه  بر پخت ،تهیه و توزیع غذا نظارت داشته باشد که برخی دانشجویان معترض با این پیشنهاد مخالف بودند”.

واثقی امیری گفت: “مشکل کیفیت غذای دانشجویان با جدیت پیگیری می شود و امیدواریم  دانشجویان به این باور برسند که دانشگاه آماده است تا راه حل مناسبی بیابد”.

وی افزود: “اگرچه برخی کارشناسان معتقدند کرمی که در غذا دیده شده است کرمی نیست که در داخل برنج یا مرغ پخته یافت شود ولی اصلا در این بخش ورود نکردیم و حق را هم به دانشجویان می دهیم”.

دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ظهر چهارشنبه به دنبال مشاهده کرم در یکی از سینی های غذا از گرفتن غذا و خوردن آن خودداری کرده و خواستار حل این مشکل شدند.

این دانشجویان که با گذشت سه روز از این اتفاق، همچنان معترض بودند و استعفای معاون دانشگاه را خواستار شده بودند بامداد امروز پس از ۴ ساعت جلسه شبانه با نمایندگان دانشگاه به تحصن خود پایان دادند.

بر اساس توافق نمایندگان شورای صنفی رفاهی دانشجویان با نمایندگان دانشگاه مقرر شد نماینده این شورا بر امور سلف و آشپزخانه نظارت مستمر داشته باشد.

برگزاری جلسات مستمر و ماهانه با معاونان دانشگاه، توزیع وعده صبحانه برای همه دانشجویان مستقر در خوابگاه و تهیه ۱۵۰ وعده صبحانه برای دانشجویانی که درخوابگاه ساکن نیستند و توزیع وعده ناهار گرم در روز پنج شنبه نیز از دیگر موارد این توافق بود.

دانشگاه صنعتی بابل، شش هزار دانشجو، ۲۰۰ عضو هیات علمی و بیش از ۱۵۰ کارمند دارد.

غذای این دانشگاه را یک شرکت بخش خصوصی تامین می کند.

babol uni31.2.95 babol uni31.2.951 babol uni31.2.952

زندانیان