نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پیام سازمان عفو بین الملل به مناسبت تولد ضیا نبوی

22-دسامبر-2011

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: دکتر “الیز آربک” کارشناس ایران سازمان عفو بین المل درنوشته ای در آستانه تولد ضیا نبوی، دانشجوی زندانی و محروم از تحصیل دانشگاه نوشیروانی بابل ضمن خاطر نشان کردن وضعیت وی در زندان، پیام تبریکی به زبان فارسی از طرف این سازمان به ضیا فرستاده است.

 

به گزارش دانشجونیوز، در ابتدای این پیام آماده است که “دانش آموزان معمولا در صورتی که متوجه بشوند یک ستاره دریافت کرده اند، به خاطر آن جشن می گیرند، و اگر سه ستاره گرفته باشند حتی خوشحال تر هم می شوند. اما در ایران دریافت ستاره موجب پریشانی و آشفتگی دانشجویان است. تعیین کردن سه ستاره از طرف مقامات ایرانی بدان معنا است که دانشجویان برای همیشه از ادامه تحصیلات دانشگاهی خود در ایران منع می شوند.”

 

نویسنده سپس ادامه میدهد: “چنین است سرنوشت صدها نفر از دانشجویان ایرانی که کاری انجام نداده اند به غیر از کارهای صلح آمیز نظیر حمایت از نامزدهای انتخابات ، پیوستن به انجمن های دانشجویی ، نوشتن مطالب برای نشریات دانشجویی و وبلاگ ها ، و یا شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز. سید ضیا نبوی یکی از این دانشجویان فعال و شجاع ایرانی است که ما باید به یاد داشته باشیم که او بیست و هشتمین سالگرد تولد خود را در پشت میله های زندان سپری می کند.”

 

خانم آربک مدرک دکتری خود را در سال ۱۹۹۴ از دانشکده زبان ها و تمدن های خاور نزدیک در دانشگاه شیکاگو دریافت کرد. وی از سال ۱۹۹۵ به عضویت گروه هماهنگ کننده امور خاورمیانه سازمان عفو بین الملل در آمریکا درآمد. وی هم اکنون به عنوان متخصص در زمینه کشور های اردن و ایران در سازمان عفو بین الملل در آمریکا مشغول به کار است. وی در انتهای نوشته خود ضمن پوزش از عدم تسلط کافی به زبان فارسی پیام تبریکی را به زبان فارسی خطاب به سید ضیا نبوی نوشته است که مشروح آن بدین شرح است:

 

“سلام آقای نبوی از سازمان عفو بین الملل. روز تولدتان مبارک. دوستان شما هر طرف همه جهان شما را حمایت می کنند. شما خیلی شجاع هستید. شما در زندان هستید چون شما برای حقوق بشر و آزادی کار کردید.شما اصلا جرمی نکردید. ما همگی شما را فراموش نمی کنیم. من امیدوارم شما را زود بیرون از زندان ببینم.

قربانت

الیز آربک

کارشناس سازمان عفو بین الملل در آمریکا “

برچسب ها:

زندانیان