نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب مغازه داران سرباز در اعتراض به بازداشت امام جمعه پشامگ

6-آوریل-2017

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: تعداد زیازی از تجار و مغازه داران سرباز در اعتراض به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی مغازه های خود را تعطیل کردند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، در ادامه اعتراضات به بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی تجار و مغازه داران سرباز در روستاهای سرباز و شهر کلات به نشانه اعتراض مغازه های خودشان را تعطیل کردند.

بنابر گزارش های رسیده بسیاری از مغازه داران شهر سرباز کلات، راسک، جکیگور، بیدلد، نصیرآباد و… در ادامه اعتصاب و اعتراض به بازداشت امام جمعه پشامگ اقدام به تعطیلی و بستن مغازه های خود کرده اند.

در پی بازداشت مولوی فضل الرحمن کوهی در مشهد که در پی مراجعه وی به دادگاه ویژه روحانیت رخ داد گروهی از مردم سرباز روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز در اعتراض به این اقدام تجمعات اعتراضی ترتیب داده و اقدام به مسدود کردن جاده ترانزیتی سرباز _ چابهار نمودند.

لازم به ذکر است که دادگاه ویژه روحانیت مشهد روز چهارشنبه ۹ فروردین طی تماسی از مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ خواسته که روز دوشنبه ۱۴ فروردین خود را به این دادگاه معرفی کند.

مولوی فضل الرحمن ۱۴فروردین به دادگاه ویژه روحانیت مشهد مراجعه کرده و تا اتمام وقت اداری مورد بازجویی مسئولین دادگاه قرار گرفت بعد از اتمام وقت اداری به همراهان وی گفته شد: ”بروید مولوی مهمان ما است و انتظار شما در اینجا برای شما بد تمام می شود”.

گفته می‌شود وی به خاطر سخنانی که در مخالفت با دخالت نظامی ایران در سوریه ایراد کرده، بازداشت شده است.

2-5-768x432-300x169 1-7-768x576-300x225

زندانیان