نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

بررسی ضرب و شتم معلول ذهنی دریک مرکزتوانبخشی

3-جولای-2017

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: مدیر کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت که موضوع ضرب و شتم معلول ذهنی در مرکز توانبخشی در یاسوج توسط مسئولان و متولیان در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا موسوی امجد ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: “با اطلاع از  این موضوع در منزل مددجو حضور پیدا کردیم و از آنها دلجویی صورت گرفت و بررسی  نسبت به صحت ماجرا آغاز شده است”.

موسوی امجد تصریح کرد: “مسئولان مرکز مورد نظر احضار شدند و در حال حاضر پیگیر قضیه هستیم و دادستان مرکز استان و نیروی انتظامی در جریان موضوع قرار گرفتند تا در صورت صحت داشتن از حق معلول دفاع کنیم”.

وی گفت: “مسئولان بهزیستی استان و کشور پیگیر قضیه هستند و در صورت وقوع چنین حادثه ای با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد”.

موسوی امجد با اشاره به وضعیت خانواده معلول گفت: “پدر این معلول که دو فرزند معلول دیگر دارد بیمار روانی تحت حمایت بهزیستی است که دو فرزند دیگرش در خانه نگهداری می شوند”.

وی افزود: “ضرب و شتم معلول ذهنی یک ادعاست و اینکه آیا معلول مورد ضرب و شتم قرار گرفته است یا نه باید از طریق پزشکی قانونی مشخص شود”.

موسوی امجد بیان داشت: “البته آثاری بر روی بدن معلول وجود دارد و صحت ماجرا نیازمند  بررسی و تحقیقات بیشتر است و هنوز ثابت نشده است که این معلول در این مرکز و از سوی کارکنان مرکز مورد ضرب و شتم قرار گرفته باشد”.

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: “باید پزشکی قانونی در خصوص ضرب و شتم این معلول ذهنی نظر دهد که ضرب و شتمی صورت گرفته است یا نه”.

وی افزود: “در صورتی که کار غیرانسانی در این مرکز صورت گرفته باشد به شدت با متخلفان و مسئولان مرکز برخورد می شود و بهزیستی بعنوان مدعی از این مرکز شکایت خواهدکرد”.

زندانیان