نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

درخواست انجمن پژوهشگران ایرانی برای حمایت از پناهجویان در اعتصاب غذا

4-می-2011

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس : انجمن پژوهشگران ایرانی ، مستقر در اروپا ، بیانیه ای به دولت های غربی و در پشتیبانی از پناهجویان ایرانی منتشر کرده است.

 

انتشار این بیانیه در ارتباط با اعتصاب غذای شش پناهجوی ایرانی می باشد که علنا با ​​دوختن لبان خود با سیم ماهی گیری با تصمیم دولت انگیس مبنی بر اخراج آنها به اعتراض برخواسته اند. این انجمن تاکید بر این دارد که با توجه به اینکه دولت ایران اولیه ترین حقوق انسانی را انکار میکند مصرانه از دولت های اروپایی می خواهد که توجه بیشتری به حقوق پناهندگان ایرانی داشته باشند. کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از این اقدام انجمن پژوهشگران ایرانی در دفاع از این پناهندگان حمایت میکند.

 

متن کامل بیانیه ای که توسط انجمن پژوهشگران ایران منتشرشده به شرح زیر است:

 

 

اعتصاب غذای طولانی مدت کنونی پناهندگان ایرانی که با ​​دوختن لبان خود با سیم ماهی گیری در ارتباط با رد درخواست پناهندیشان درخارج از UKBA (دفتر پناهندگی در انگلستان) در مقر Corydon ، ادارات و سازمان عفو ​​بین الملل در لندن در انگلستان به اعتراض برخواسته اند وضعیت وخیم پناهندگان ایرانی را در جهان بر جسته کرده است.

 

انتخابات تقلبی ریاست جمهوری خرداد ۱۳۸۸ که موجب تظاهرات توسط میلیون ها نفر از شهروندان گردید و با سرکوب وجشیانه توسط رژیم جمهوری اسلامی با تیراندازی، شکنجه، تجاوز به عنف، اعدام و دستگیری و زندانی کردن معترضان مواجه شد که بطور کامل در تاریخ ثبت شده است. بسیاری از مردان جوان و فعالان جنبش زنان پس از آن مجبور به فرار از میهن خود شدند و به دنبال پناهندگی به کشورهای مختلف اروپایی رو آوردند. با اتکا به اعلامیه جهانی حقوق بشر که پس از جنگ جهانی دوم به تصویب رسید تعداد زیادی از ایرانیانی که از ترس آزار و اذیت به خاطر دیدگاه های سیاسی خود تحت تعقیب بودند به دنبال پناهگاهی در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه ، یونان ، آلمان ، فرانسه ، کشورهای اسکاندیناوی و بریتانیا مهاجرت کردند. در این راستا در یک ماه گذشته یک ایرانی پناهنده که تقاضای پناهندگی اش رد شده بود در آمستردام خود را به آتش کشید و یک گروه از پناهندگان ایرانی در یونان به اعتصاب غذا دست زدند.

 

اقدامات برجسته و مشخص اعتصاب غذای پناهندگان ایرانی مورد توجه رسانه های جهانی قرار گرفته و پس از آن محکومیت جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته است. ین اقدام جسورانه پناهندگان ایرانی هیاهوی تبلیغاتی جمهری اسلامی در بحرین, و سایر کشورهای منطقه جمهوری اسلامی را به انتقام علیه خانواده های این پناهندگان واداشته, خانواده های آنها را تحت تعقیب قرار داده و به آزار و اذیت کردن آنها پرداخته اند.

 

در چنین شرائطی و با توجه سوابق وحشتناک ضد بشری تروریستهای دولتی جمهوری اسلامی ، ما مصرانه از دولت های غربی می خواهیم که با نهایت همدردی و با دیدی مثبت پرونده های پناهندگان ایرانی را بررسی کنند.

 

۳ مه‌ ۲۰۱۱ – ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰

لندن ، پاریس ، زوریخ

انجمن پژوهشگران ایران

برچسب ها:

زندانیان