نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

طی شش ماه گذشته؛ مرگ یک هزار و ۴۷۰ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

31-اکتبر-2015

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: بنا به گفته ی پزشکی قانونی در نیمه نخست سال جاری یک هزار و ۴۷۰ نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات یک هزار و ۴۶۰ نفر ۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، در شش ماهه اول سال جاری از کل تلفات سوء مصرف مواد مخدر در کشور یک هزار و ۳۱۰ نفر مرد و ۱۶۰ نفر دیگر زن بودند.

در این مدت استان های تهران با ۳۹۴، خراسان رضوی با ۱۶۹ و اصفهان با ۱۰۸ بیشترین و استان های آذربایجان غربی با چهار، بوشهر با شش و مرکزی و یزد هر کدام با ۹فوتی کمترین آمار تلفات اعتیاد را داشته است.

براساس این گزارش در این مدت در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ مرگ ناشی ازسوء مصرف مواد مخدر گزارش نشده است.

بیشترین تلفات اعتیاد ناشی از مسمومیت حاد است

بر اساس آمارهای موجود در نیمه نخست امسال از کل تلفات سوء مصرف مواد مخدر بیشترین آمار مربوط به مرگ بر اثر مسمومیت حاد است.

از کل تلفات اعتیاد در این مدت ۷۷۴ نفر شامل ۷۰۱ مرد و ۷۳ زن بر اثر مسمومیت حاد جان خود را از دست داده اند، پس از آن عوارض مصرف طولانی مدت با ۴۷۲ نفر شامل ۴۱۳ مرد و ۵۹ زن و مواد روانگردان با ۲۲۴ نفر شامل ۱۹۶ مرد و ۲۸ زن در رتبه های بعدی دلایل مرگ بر اثر سوءمصرف مواد قرار می گیرند.

مرگ ۲۷۹ نفر در شهریور ماه سال جاری

در شش ماهه نخست سال جاری ،شهریور ماه بیشترین آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر را در مقایسه با دیگر ماه های سال داشته است در این ماه ۲۷۹ نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان باخته اند که از این تعداد ۲۵۴ نفر را مردان و ۲۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

زندانیان