نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت پدر یکی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات به سه سال حبس تعزیری

15-می-2012

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: دادگاه انقلاب مهدی رمضانی، پدر رامین رمضانی از کشته شدگان اعتراضات مردمی سال ۸۸ را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد. این اولین بار است که پدر یکی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات به زندان محکوم می‌شود و این در حالی است که سرنوشت پرونده قتل فرزند وی همچنان در تعلیق و نامشخص است.
به گزارش کلمه، مهدی رمضانی توسط شعبهٔ ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به سه سال زندان محکوم شده و در حال حاضر در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر است.

پدر رامین رمضانی در آذرماه ۱۳۸۹ بر سر مزار فرزند ۲۲ ساله‌اش بازداشت شد. در آن روز تعدادی از خانواده‌های کشته شدگان حوادث پس از انتخابات برای بزرگداشت سالروز تولد امیر ارشد تاجمیر یکی از کشته شدگان تجمعات ۶ دی ماه سال ۱۳۸۸ (عاشورا) در بهشت زهرا گرد هم آمده بودند. آن‌ها پس از پایان مراسم، بر سر مزار رامین رمضانی حاضر شده بودند که با هجوم نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند و نهایتا پدر رامین رمضانی به همراه تعدادی دیگر از بستگان کشته شدگان حوادث پس از انتخابات دستگیر شدند.

مهدی رمضانی از آن زمان برای مدت حدود یک ماه و نیم در بازداشت بود، تا آنکه در ‌‌‌نهایت در ۲۱ دی ماه با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. دادگاه وی در تاریخ بیست و سوم فروردین برگزار شد و قاضی مقیسه او را به سه سال حبس محکوم کرد.

رامین رمضانی ۲۲ ساله یکی از اولین نفراتی بود که در روز ۲۵ خرداد ۸۸ در جریان راهپیمایی میلیونی و مسالمت آمیز مردم، از پایگاه بسیج هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد.

گفتنی‌ست، حکیمه شکری و ندا مستقیمی، دو تن از مادران عزادار پارک لاله نیز که همراه با مهدی رمضانی در بهشت زهرا بازداشت شده بودند، به سه سال زندان محکوم شده‌اند و آن‌ها نیز در انتظار رای دادگاه تجدیدنظر هستند.

زندانیان