نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

وثیقه ۵۰ میلیونی بهزاد مهرانی ضبط شده است

11-جولای-2013

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: به درخواست مراجع قضایی جمهوری اسلامی مبنی بر تخلیه منزل مسکونی وثیقه‌گذار بهزاد مهرانی فعال سیاسی و عضو گروه دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال جهت فروش و مزایده، در تاریخ ۳۱ مرداد سال گذشته با قسطی شدن وثیقه موافقت شده است.

 

بهزاد مهرانی در گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر ضمن اعلام این خبر افزوده است، هم اکنون ده ماه است که ماهیانه یک میلیون و صد و پنجاه هزار تومان از سوی خانواده این فعال سیاسی پرداخت می‌شود. این در حالیست که در ابتدا نیز ده میلیون و پانصدهزار تومان از خانواده این فعال جهت عدم فروش ملک مورد وثیقه به حساب سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، خزانه داری کل، پرداخت شده است.

 

این فعال سیاسی در مورد دلیل عدم اطلاع رسانی و انتشار این خبر در ده ماه اخیر به کمیته گزارشگران گفته است: پیش از این به خانواده‌ام در مورد عدم خبررسانی و ایجاد سر و صدا در مورد وثیقه تذکر داده بودند و من هم به خاطر رعایت خانواده‌ام در ایران تا کنون اطلاع‌رسانی نکردم و از طرفی فکر کردم شاید بدون خبر رسانی بتوان لااقل مبلغ قسط ماهیانه که واقعن پرداختش برای خانواده‌ام سخت و غیر ممکن است را کم کرد.

 

بهزاد مهرانی در ۱۲ اسفندماه ۱۳۸۸ در کرج بازداشت شد و مدت ۴۵ روز در سلول انفرادی در زندان رجایی شهر سپری کرد و سرانجام در تاریخ به قید وثیقه ۵۰ میلیونی آزاد شد. او در دادگاه انقلاب کرج شعبه یک به اتهام عضویت در گروه‌های معاند و اقدام علیه امنیت کشور به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. پس از آزادی نیز مورد تهدید سپاه پاسداران قرار گرفت که مجبور به ترک کشور شد و هم اکنون در امریکا به سر می‌برد.

برچسب ها:

زندانیان