نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کارشکنی در اعزام شهرام پورمنصوری به مرخصی

2-سپتامبر-2013

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: شهرام پورمنصوری که بدلیل بیماری و کهولت پدر و مادر بعد از ۱۳ سال زندان با مرخصی تحت الحفظ‌ اش موافقت شده بود، با کارشکنی مسئولین در اعزام روبروست.

 

به گزارش هرانا، شهرام پورمنصوری زندانی امنیتی “فرعی” بند ۴ زندان رجایی شهر کرج که حدود ۱۳ سال است در زندان بسر می‌برد، متهم به هواپیماربایی در مسیر اهواز به بندرعباس است.

 

این هواپیماربایی که بعد‌ها به موضوع فیلم مشهوری از کارگردان صاحب نام ایرانی (ابراهیم حاتمی‌کیا)، تبدیل شد؛ بنا به اعتراف بازداشت‌شدگان، به دلیل فقر مالی و شرایط نامناسب زندگی صورت گرفته بود.

 

شهرام پورمنصوری طی تماسی به گزارشگر هرانا گفت: “حدود ۲۰ روز پیش خدابخش (دادستان) با مرخصی ۱۲ ساعته من برای دیدار پدر و مادر پیر و مریضم موافقت کرد. تا اینکه معاون قضایی زندان به من اطلاع داده که نامه دادستان را گم کرده‌اند. به مردانی (رئیس زندان) هم که مراجعه می‌کنم می‌گویند به ما چنین نامه‌ای داده نشده است. از طرفی هم حفاظت برای مرخصی آدرس منزل ما را گرفته بود و اکنون که به نزد فرجی (رئیس حفاظت زندان) می‌روم می‌گویند ما برای مرخصی آدرس را نگرفته‌ایم و تنها برای تکمیل پرونده‌های حفاظتی زندان اقدام به اخذ آدرس منزل کرده‌ایم.”

 

گفتنی است، دادگاه شهرام پورمنصوری و برادر وی فرهنگ پورمنصوری را به همراه داماد خانواده خالد حردانی به اعدام محکوم کرد که این حکم با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.

 

رسول حردانی، برادر خالد حردانی و دیگر متهم پرونده در‌‌‌‌ همان دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

 

گفتنی است، شهرام پورمنصوری، فرهنگ پورمنصوری و رسول حردانی هر سه هنگام بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشتند.

زندانیان