نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کشته و زخمی شدن ۲ شهروند افغان توسط نیروی انتظامی در سلماس

31-جولای-2013

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: تعدادی از اتباع افغان در دره‌ی مارمیشو، در نزدیکی روستای بانی از توابع سلماس ارومیه، هدف تیراندازی مستقیم نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته که در پی آن ۲ تن کشته و زخمی شدند.

 

به گزارش هرانا، روز چهارشنبه سوم مرداد ماه ۱۳۹۲، گروهی مسافر افغان که قصد خارج شدن از ایران به قصد ترکیه را داشتند، در دره‌ی مارمیشو نزدیک روستای بانی از توابع سلماس، هدف تیراندازی نیروهای انتظامی این شهرستان قرار گرفتند.

 

این اتفاق در نواحی مرزی روستای بانی رخ داده که در پی آن یک تبعه‌ی افغان در دم کشته شده و یک تن دیگر به شدت مجروح و حدود ۳۰ نفر نیز بازداشت و دستگیر شدند.

 

شایان ذکر است که طی سال‌های اخیر برخی از شهروندان تبعه‌ی افغانستان که به دلیل عدم یافتن شغلی مناسب و محرومیت از حقوق شهروندی در ایران، مجبور شده‌اند ایران را از سمت مرزهای غربی به مقصد کشورهای اروپایی ترک نمایند، در کمین نیروهای انتظامی گرفتار شده و بعضا به علت تیراندازی کشته و مجروح شدند.

 

هم چنین در پی حملات به مسافران افغان در مرز این شهرستان طی چند ماه گذشته شمار کشته شدگان درنوار مرزی این شهرستان با ترکیه به بیش از۴۰ کشته و زخمی رسیده است.

برچسب ها:

زندانیان