نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل ایران را به عدم همکاری متهم کرد

13-سپتامبر-2016

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

سایت نفس در قفس: زید رعدحسین، رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل، دولت‌ ایران و چند کشور دیگر را به عدم همکاری در جهت بهبود شرایط حقوق بشر در کشورهایشان متهم کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی فارسی، رعدحسین در سخنان افتتاحیه خود در سی و سومین نشست عمومی شورای حقوق بشر در روز سه‌شنبه، ۲۳ شهریور (۱۳ سپتامبر) رویکرد چندین کشور شامل ایران نسبت به وضعیت حقوق بشر در کشورهای‌شان را به شدت تقبیح کرد.

رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت که کشورهای دیگری که به طور مرتب از همکاری با شورای حقوق بشر امتناع می‌ورزند عبارتند از ایران، کره شمالی، سوریه، اریتره و بلاروس و اسرائیل هستند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفته است که “ممکن است دولت‌ها بتوانند دفاتر ما را تعطیل کنند، اما نمی‌توانند دهانمان را از گفتن حقیقت و چشمانمان را به روی دیدن واقعیات ببندند. اگر مانع از دسترسی ما شوند، طبیعتا باید بدترین وضعیت را در داخل این کشورها تصور کرد، با وجود این، ما تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم تا گزارش‌هایمان در مورد آنها حتی الامکان دقیق باشد.”

شورای حقوق سازمان بشر سازمان ملل از ۴٧ کشور تشکیل یافته که به طور ادواری به عضویت این نهاد انتخاب می‌شوند. هدف این سازمان تحقیق در مورد نقض حقوق بشر در سراسر جهان و تلاش برای رفع نواقص موجود است.

زید رعدحسین در سال ٢٠١۴ به ریاست شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد. علاوه بر انتقاد شدید از کشورهای ناقض حقوق بشر، او اخیرا سیاستمدارانی را که “عوام‌فریب” می‌خواند مورد حمله قرار داد.

برچسب ها:

زندانیان