نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

آلمان خواهان آزادی فوری مریم مجد شد، درحالی که خبری از وضعیت وی در دست نمی باشد

30-ژوئن-2011

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس : آلمان از بازداشت مریم مجد، عکاس ورزشی ایرانی ابراز خشم کرده است.

 

مارکوس لونینگ، کمیسر حقوق بشر دولت آلمان با انتشار بیانیه ای بازداشت خانم مجد را به “دفاع او از حضور زنان در ورزش و سرکوب فعالان حقوق زنان در ایران” مرتبط دانست و خواهان آزادی فوری او شد.

 

آقای لونینگ گفت: “تصادفی نیست که خانم مجد که به طورعلنی برای حضور فعال زنان در رخدادهای ورزشی تلاش می کرد، در آستانه سفر از پیش برنامه ریزی شده خود بازداشت شده است.”

 

آقای لونینگ همچنین با اشاره به بازداشت مهناز محمدی، فیلم ساز و فعال حقوق زنان و ناپدید شدن مریم بهرام، منصوره بهکیش و زهرا یزدانی در هفته های اخیر، بر آزادی فوری خانم مجد و سایر فعالان زن بازداشت شده، تاکید کرد.

 

آقای لونینگ ادامه داد: “این (موضوع) نمونه ناگوار دیگری از ارعاب و سرکوب فعالان حقوق زنان به وسیله حکومت ایران است.”

 

تمام اینها در حالی می باشد که از خانواده وی بعد از تماس تلفنی دوم از قبل نگرانتر می باشند.

 

یک منبع نزدیک به خانواده مریم مجد، عکاس و خبرنگاری که در تاریخ ۳۱ خرداد ماه در منزل پدریش بازداشت شد با اظهار اینکه خانواده اش به شدت نگران حال او هستند، به کمپین بین المللی حقوق بشردرایران در خصوص موارد اتهامی این عکاس گفت: « وقتی نیروهای امنیتی او را از منزلش برده اند چیزی درباره علت بازداشت نگفتند، در پیگیری های این مدت نیز چیزی به خانواده اش ابلاغ نشده است. فقط گفته اند چیزی نیست، این هفته می آید، حالا بروید هفته دیگر بیاید. هفته دیگر هم گفته اند هفته بعدتر می آید. تنها چیزی که خانواده اش می دانند بودن او در زندان اوین است.»

 

این منبع نزدیک به خانواده مریم مجد در خصوص وضعیت او به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « مریم در این مدت دو بار تماس خیلی کوتاه با منزل داشته است. اولین بار حالش خوب بوده اما دومین بار به خوبی اول نبوده و گفته است کاری کنید فقط من بیایم بیرون.»

برچسب ها:

زندانیان