نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احتمال فلج شدن مطهره بهرامی زندانی محبوس در زندان اوین

31-جولای-2013

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس:‌”مطهره بهرامی حقیقی” زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین بدلیل عدم رسیدگی پزشکی با احتمال فلج شدن روبروست.

 

به گزارش هرانا، وضعیت جسمی “مطهره بهرامی حقیقی” زندانی سیاسی ۶۲ ساله محبوس در بند زنان زندان اوین وخیم گزارش شده است و احتمال فلج شدن ایشان وجود دارد.

 

این زندانی سیاسی در زمان دستگیری مبتلا به بیماری آرتریت رماتیید در ستون فقرات و گردن، بیماری تیرویید و آب مروارید چشم بوده که پس از ورود به زندان مدارک مربوط به این بیماری‌ها و اعمال جراحی صورت گرفته پیش از ورود به زندان را تحویل بهداری زندان اوین دادند ولی علیرغم مدارک پزشکی و تایید پزشکی قانونی و تشخیص متخصص مغز و اعصاب بیمارستان شهدا و روماتولوژ بیمارستان طالقانی تهران مبنی بر نیاز مبرم به عمل جراحی و به تبع آن مرخصی درمانی تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و بهداری زندان اوین فقط اقدام به تجویز کورتن و مسکن‌های نموده است. این وضعیت حاد به گونه‌ای است که حتی راه رفتن عادی و طی کردن مسافت‌های کوتاه برای ایشان مشکل می‌باشد.

 

مطهره بهرامی به همراه همسر ۷۱ ساله‌اش محسن دانشپورمقدم و پسر خود احمد دانشپورمقدم و دو تن از نزدیکان وی به نام ریحانه حاج ابراهیم دباغ و هادی قائمی روز ۶ دی ماه سال ۸۸ (عاشورا) در منزلشان بازداشت شدند و در یک پروسه قضایی مغشوش و پنهانی محسن و احمد به اعدام و مطهره بهرامی حقیقی به ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج، ریحانه حاج ابراهیم دباغ به ۱۵ سال زندان با تبعید به زندان رجایی شهرکرج و هادی قائمی به ۱۵ سال زندان با تبعید به زندان گنبدکاووس محکوم شدند.

 

اتهام انتصابی این افراد برای صدور این احکام سنگین، ارتباط با سازمان مجاهدین عنوان شده است.

 

گفتنی است، ۱۸ روز پس از بازداشت این خانواده روزنامه کیهان به نقل از مقامات دادستانی اعلام کردند که افراد بازداشت شده محکوم به اعدام گردیده که همین موضوع منجر به واکنش مهندس میرحسین موسوی در آن زمان گردید.

زندانیان