نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار مهدیه فراهانی به دادسرای اوین

12-اکتبر-2013

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: مهدیه فراهانی یکی از فعالان حقوق زنان روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه بنابر احضاریه قبلی و با شکایت وزارت اطلاعات به دادسرای شهید مقدس اوین رفت و تفهیم اتهام شد.

 

به گزارش وب‌سایت «تا قانون خانواده برابر»، برای این فعال حقوق زنان که با اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه‌های فمنیستی به دادسرا احضار شده بود، قرار کفالت ۳۵ میلیون تومانی صادر شد.

 

در بهمن ماه سال ۹۱ مهدیه فراهانی برای اولین بار به این دادسرا احضار شد و ماموران با حضور در منزل وی و تفتیش وسایلش احضاریه‌ای کتبی به فراهانی تحویل دادند و مقداری از وسایل شخصی وی و خانواده‌اش را ضبط کرده و به همراه خود بردند. مهدیه فراهانی بعد از این احضاریه کتبی با حضور در دادسرا مورد بازجویی و بعضا تهدید ماموران قرار گرفت.

 

این فعال حوزه زنان بعد از اینکه در کنکور کارشناسی ارشد پذیرفته شد در تاریخ ۱۴ شهریور ماه طی تماس تلفنی به سازمان سنجش جهت گزینش در دانشگاه احضار شد که پس از حضور در این سازمان توسط بازجوهای قبلی بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت.

 

پنجشنبه هفته گذشته نیز مهدیه فراهانی بار دیگر به صورت کتبی به دادسرا احضار شد و چهارشنبه ۱۷ مهر ماه در دادسرا حضور پیدا کرد و پس ازتفهیم اتهام برای وی قرار کفالت ۳۵ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه تعیین شد.

مهدیه فراهانی از فعالان حقوق زن است و در طی سال‌های گذشته از او مطالبی در ارتباط با زنان در سایت‌های مختلف از جمله سایت تا قانون خانواده برابر منتشر شده است.

برچسب ها:

زندانیان