نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

احضار مهدیه فراهانی به دادسرای اوین

8-مارس-2014

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: مهدیه فراهانی یکی از فعالان حقوق زنان به دادسرای مقدسی مستقر در زندان اوین احضار شد.

 

به گزارش هرانا، مهدیه فراهانی از فعالان حقوق زنان طی احضاریه‌ای که تصویر آن در زیر می‌آید به شعبه دوم دادسرای موسوم به “شهید مقدس” (اوین) احضار شد.

 

وی پیش‌تر دوبار احضار و و در خصوص اتهامات تبلیغ علیه نظام، عضویت در گروه‌هی اپوزسیون و فمنیستی دادگاهی شده بود.

 

طی احضاریه‌ای که روز پنج‌شنبه بدست مهدیه فراهانی رسیده است نوشته شده: “مقرر است شما به عنوان متهم به اتهامی که سابقا کیفرخواست صادر شده و از دادگاه عودت گردیده است همچنین به اتهام جدید مشابه آن جهت اخذ توضیح در این شعبه حاضر شوید.”

 

در بهمن ماه سال ۹۱ مهدیه فراهانی برای اولین بار به دادسرای شهید مقدس اوین احضار شد و ماموران با حضور در منزل وی و تفتیش وسایلش احضاریه‌ای کتبی به فراهانی تحویل دادند و مقداری از وسایل شخصی وی و خانواده‌اش را ضبط کرده و به همراه خود بردند. مهدیه فراهانی بعد از این احضاریه کتبی با حضور در دادسرا مورد بازجویی و بعضا تهدید ماموران قرار گرفت.

 

این فعال حوزه زنان بعد از اینکه در کنکور کار‌شناسی ارشد پذیرفته شد در تاریخ ۱۴ شهریور ماه طی تماس تلفنی به سازمان سنجش جهت گزینش در دانشگاه احضار شد که پس از حضور در این سازمان توسط بازجوهای قبلی بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت.

 

مهدیه فراهانی در ۱۷مهرماه سال جاری براساس احضاریه قبلی و با شکایت وزارت اطلاعات به دادسرای شهید مقدس اوین رفت و تفهیم اتهام شد.

برچسب ها:

زندانیان