نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اسید پاشی به سه زن در بوکان

15-جولای-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: شب گذشته، یک زن ۵۱ ساله و دو دختر جوان به دلیل اسید پاشی به درمانگاه امام علی بوکان “استان آذربایجان غربی” منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا،  فرماندار بوکان جزئیات حادثه شب سه شنبه در بلوار کردستان این شهر را تشریح  کرد: “ساعت یک بامداد چهارشنبه زنی ۵۱ ساله با مرکز ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام کرد که در هنگام پیاده روی به همراه اعضا خانوداه، مانتواش از ناحیه پشت به پایین سوراخ سوراخ شده است”.

وی افزود: “این زن به ۱۱۰ گفت که احساس می کند با پاشیدن اسید مانتواش به این وضعیت در آمده است”.

خسروی در ادامه گفت: “چند دقیقه بعد از این تماس، زنی۳۱ ساله با ۱۱۰ تماس می گیرد و اتفاقی را به همین صورت که برایش در بلوار کردستان اتفاق افتاد، گزارش داد”.

فرماندار بوکان اظهار داشت: “در همان ساعت نیز زنی ۲۸ ساله که متصدی لباس فروشی بوده و از ناحیه آرنج احساس سوختگی می کرد، با ۱۱۰ تماس گرفت و از حادثه پاشیدن اسید در بلوار کردستان به روی آرنجش خبر داد”.

وی در ادامه افزود: “این زن بعد از احساس سوختگی در آرنج دستش به عقب برمی گردد و فردی را می بیند که با عجله سوار یک خودرو می شود. خسروی در ادامه تصریح کرد، در جلسه ای که در اولین ساعت وقت اداری چهارشنبه تشکیل شد، پلیس بوکان به عمدی بودن این اتفاقات تاکید کرده و احتمال می دهند از طریق سرنگ این عمل صورت گرفته است”.

وی خاطر نشان کرد: “احتمالا این عمل به هدف ایجاد رعب در میان مردمی که در شبهای رمضان به بازاری که در بلوار کردستان تشکیل می شود حضور پیدا می کنند، صورت گرفته است”.

وی تاکید کرد: “در حال حاضر در کنار بررسی فیلم ضبط شده توسط دوربینهای مدار بسته محل حادثه از سه زنی  که در این حادثه هدف قرار گرفته اند در حال گرفتن جزئیات دقیق حادثه هستیم تا در کمترین زمان ممکن عامل یا عاملان این حادثه شناسایی و دستگیر شوند، فرماندار بوکان در پایان خاطر نشان کرد، هم اکنون امنیت کامل در شهر و محل حادثه به مانند روزهای قبل برقرار است”.

زندانیان