نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعتصاب غذای بسمه الجبوری، زندانی عراقی در اوین

28-آگوست-2013

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: بسمه الجبوری زندانی عراقی محبوس در بند زنان زندان اوین از چهل و هشت روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

به گزارش کلمه، بسمه الجبوری زندانی عراقی محبوس در بند زنان زندان اوین که دورهٔ محکومیت ۵ سالهٔ خود را می‌گذراند از چهل و هشت روز پیش در بیخبری کامل در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

 

او چندمین بار است که دست به اعتصاب می‌زند ولی هیچگاه تا این حد پیش نرفته بود و در حال حاضر از مقامات ایران می‌خواهد که یا او را مبادله کنند، یا امکان تماس و ملاقات با خانواده‌اش را فراهم کنند.

 

این زندانی زن اهل عراق که به اتهام جاسوسی در زندان اوین به سر می‌برد می‌گوید که اتهامش ازدواج با یک دیپلمات ایرانی است و هیچ ارتباطی با جاسوسی ندارد.

 

وی که یکی از مسئولین سابق وزارت تجارت عراق و همچنین مدیر هتل الرشید بغداد است ۴ فرزند دارد که پدرشان در جنگ عراق با کویت کشته شده و نگهداری از آن‌ها و مادر مریضش بر عهده وی بوده است. این زندانی در حالی بیش از دوسال است که در زندان اوین به سر می‌برد و در این مدت هیچ ملاقات کننده‌ای نداشته و تنها یک بار نماینده سفارت عراق با او دیدار کرده است.

 

او در دو سال گذشته بار‌ها درخواست ملاقات با سفیر عراق را کرده اما تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

 

انتقال به زندان عراق (طبق موافقتنامه بین دو کشور) و تبدیل حبس به جزای نقدی از دیگر خواسته‌های این زندانی زن است که بیش از این تحمل دوری از فرزندانش را در کشوری دیگر ندارد.

برچسب ها:

زندانیان