نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

اعدام یک زندانی در زندان مرکزی زنجان

7-آگوست-2017

گروه خبری: اعدام - زنان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب زنجان از اجرای حکم قصاص نفس (اعدام) محکوم علیه (م.م) که با همکاری همسر مقتول اقدام به قتل یک شهروند ابهری نموده بود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری ،حجت الاسلام حسن مظفری، از اجرای حکم قصاص نفس (اعدام) محکوم علیه (م.م) که با همکاری همسر مقتول اقدام به قتل یک شهروند ابهری نموده بود خبر داد.

وی اظهار کرد: حکم قصاص نفس این مجرم صبح روز دوشنبه مورخه ۱۶/۵/۹۶ در محوطه زندان مرکزی زنجان پس از طی مراحل و تشریفات قانونی و با حضور اولیاء دم به مرحله اجرا درآمد.

مظفری یادآور شد: متأسفانه در این پرونده، همسر مقتول با محکوم علیه ارتباط نامشروع و غیر اخلاقی داشته و حتی قاتل تصمیم خود مبنی بر قتل مقتول را با همسر او در میان گذاشته بوده است و برابر اظهارات محکوم علیه همسر مقتول در پیامک ها و تماس ­های تلفنی خود خواستار کشتن شوهرش بوده است تا با از میان برداشتن او با محکوم علیه ازدواج نماید.

مظفری در خصوص مجازات همسر مقتول فوق الذکر نیز افزود: برابر آخرین حکم صادر شده از دیوان عالی کشور محکوم علیه (آ.م همسر مقتول) به جرم معاونت در قتل و رابطه نامشروع مادون زنا به ۲۰ سال حبس تعزیری درجه ۲ و تحمل ۹۹ ضربه شلاق تعزیری درجه ۶ محکوم شده است که پرونده در شعبه اجرای احکام دادسرا در حال اجرا می باشد.

زندانیان