نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

افزایش مراجعه زنان به مراکز درمانی ترک اعتیاد در استان گلستان

20-دسامبر-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: مدیرکل بهزیستی استان گلستان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد یک موضوع جدی است، از افزایش تقاضای زنان در مراکز ترک اعتیاد بهزیستی این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دکتر غفاری که در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان سخت می گفت، اظهار کرد: “امروزه تقاضای زنان در مراکز اقامتی، بازپروری و سرپناه شبانه اعتیاد در حال افزایش است که توجه چندانی به این موضوع نشده است”.

وی، رویکرد اصلی سازمان بهزیستی را در مقابله با آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، پیشگیری عنوان کرد و افزود: “پیشگیری اثر بخش ترین و به صرفه ‌ترین راه حل برای آسیب های اجتماعی است و اعتقاد ما این است که پیشگیری مقرون ترین، اثربخش ترین و به صرفه ترین راه‌حلی است که برای هر آسیبی چه جسمی و چه اجتماعی باید انجام شود، بنابراین رویکرد اول ما در سازمان بهزیستی بجای افزایش مراکز تحت نظارت، پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی است”.

غفاری در ادامه از تدوین یک بسته خدمتی واحد برای مناطق آسیب خیز در قالب طرح «شهید شوشتری» خبرداد و گفت: “این طرح در یک ماه آینده با همکاری معاونتهای اجتماعی و پیشگیری بهزیستی استان اجرا می شود”.

مدیر کل بهزیستی گلستان با اشاره به تعداد مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت بهزیستی، خاطرنشان کرد: “هم اکنون ۶۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد، ۲۸ مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد، ۴ مرکز DIC (مرکز کاهش آسیب) ۶ تیم سیار و ۲ مرکز سرپناه شبانه درسطح استان وجود دارد”.

برچسب ها:

زندانیان