نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برخورد توهین آمیز مسئولین با زینب جلالیان

8-آوریل-2014

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: مسئولین زندان زنان کرمانشاه هنگام انتقال زینب جلالیان به بهداری وی را دستبند و پابند کرده و رفتار توهین آمیزی با وی داشتند.

 

به گزارش هرانا، زینب جلالیان زندانی سیاسی زندان زنان کرمانشاه که جهت مداوای بیماری چشم خود به بهداری زندان مراجعه کرده بود، هنگام انتقال مورد توهین نگهبانان قرار گرفت و با دست‌بند و پابند انتقال شد.

 

از حدود شش ماه پیش بند زنان زندان دیزل‌آباد کرمانشاه به ساختمانی معروف به کانون اصلاح تربیت که زندانیان نوجوان زیر ۱۸ سال نیز نگهداری می‌شوند منتقل شده و این مکان حدود ۵ کیلومتر با زندان دیزل‌آباد فاصله دارد و زندانیان نوجوان و زنان که قرار است به بهداری منتقل شوند از کانون اصلاح و تربیت با اتومبیل به زندان دیزل‌آباد منتقل می‌شوند.

 

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «مسئولین از مدتی پیش نسبت به زینب جلالیان سخت‌گیری‌های زیادی اعمال می‌کنند. حتی یکبار تلفن‌های بند را قطع کردند و به زندانیان عادی گفتند به خاطر زینب جلالیان تلفن‌ها را قطع کرده‌ایم تا اینگونه جو را بر علیه وی کنند. طی روز گذشته نیز این آزار اذیت‌ها و دستبند و پابند که غیر معمول می‌باشد در همین راستا صورت گرفت.»

 

وی در ادمه گفت: «مسئولین بهداری نیز مشکلات جدی چشم زینب را نادیده گرفته و تنها به دادن یک نوع قطره چشم اکتفا کردند که هیچ دردی از وی درمان نکرد.»

 

زینب جلالیان در سال ۸۶ از سوی مأموران اداره اطلاعات کرمانشاه دستگیر شد و در دادگاه انقلاب ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد. این زندانی سیاسی در سالهای گذشته به شدت تحت فشار قرار داشته است و بار‌ها در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

برچسب ها:

زندانیان