نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

برخورد قضائی با زنان دوچرخه‌سوار “بد حجاب” در طرقبه شاندیز

23-ژوئن-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طرقبه شاندیز از کنترل و ممنوعیت ورود دوچرخه‌سواران بدپوشش به این شهرستان و برخورد با آنان خبر داد. دادستان طرقبه پیشتر به خاطر نقش آفرینی در لغو کنسرت های موسیقی در این شهرستان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شاکری ظهر پنجشنبه به مناسبت هفته قوه قضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تفرجگاه و تفریح‌گاه با عشرتکده متفاوت است، افزود: افراد نباید تصور کنند هر کسی بخواهد عشرت کند به این منطقه بیاید لذا خانمهایی تحت عنوان دوچرخه سوار با پوششهای نامناسب در مسیر های طرقبه و شاندیز دیده میشدند، از ورودشان جلوگیری شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طرقبه شاندیز خواستار جویا شدن اهالی رسانه از اصل خبر و منبع آن شد و گفت: “متاسفانه در فضای مجازی این مطلب به بدترین نحو ممکن اطلاع‌رسانی شد و انتظار میرفت که اصل خبر منتشر شود که با دوچرخه سواران بد پوشش برخورد می شود نه با همه کسانی که به امر ورزش و دوچرخه سواری سالم و با پوشش مناسب می پردازند”.

وی هدف از اجرای این طرح را پیشگیری و برخورد با کسانی مطرح کرد که دارای پوشش نامتعارف هستند و عنوان کرد: “همه ما لباس ورزشکاران رشته پر طرفدار کشتی را دیده‌ایم  و رسانه ملی هم آن را نشان میدهد لذا اگر گروهی با لباس دوبنده کشتی‌گیران در خیابان تردد کنند شما به آنها چه می‌گویید؟ آیا شما از دادگستری انتظار ندارید و نمی‌خواهید جلوی این افراد را بگیرد”.

شاکری ادامه داد: “اینکه می‌گویند لباسم ورزشی است، توجیح خوبی نیست که خواهران ما با همان پوشش در خیابان حضور یابند و از طرفی گفته شده که دوچرخه سواری اشکال ندارد اما با پوشش متعارف و رعایت آن در منظر عموم مردم، لذا این موضوع باید به نحو مناسبی اطلاع‌رسانی می شد که در برخی رسانه‌ها اعلام شده بود که جلوی دوچرخه‌سواران در بدو ورود به طرقبه شاندیز گرفته می‌شود در صورتی که تاکید می کنم جلوی دوچرخه‌سواران بدپوشش گرفته و با آنها برخورد می‌شود”.

زندانیان