نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تقاضای قصاص برای زن متهم به اسیدپاشی

30-آوریل-2017

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: دختر جوانی که سال گذشته عروس اشان به خاطر حسادت روی او اسید پاشیده بود، برای متهم درخواست قصاص کرد.

به گزارش جوان آنلاین، ساعت ۹ صبح ۲۴ آبان ماه سال گذشته بود که مأموران پلیس از حادثه اسیدپاشی در خانه‌ای حوالی مشیریه در جنوب شرق تهران با خبر و راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد لحظاتی قبل دو زن جوان در خانه‌ای به صورت مرموزی هدف اسیدپاشی قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده‌اند. با اعلام این خبر تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به دستور قاضی ایلخانی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات وارد عمل شدند.

کارآگاهان در بیمارستان دریافتند در این حادثه دختر ۲۳ ساله‌ای که به تاز‌‌‌گی نامزد کرده است، در خانه برادرش هنگام خواب مورد اسیدپاشی قرار گرفته و زن برادرش نیز از ناحیه چشم در این حادثه آسیب‌دیده است. دختر جوان در بازجویی‌ها در حالی که به سختی حرف می‌زد، عامل اسیدپاشی را همسر برادرش معرفی کرد و گفت: “همسر برادرم شب قبل مرا به خانه‌اش دعوت کرد و صبح زود هنگامی که خواب بودم، به صورتم اسید پاشید.  مأموران در ادامه از همسر برادر زن آسیب‌دیده تحقیق کردند”.

زن ۲۸ ساله در بازجویی‌ها اسیدپاشی را انکار کرد و گفت: “صبح حادثه زنگ خانه‌ام را زدند. در را باز کردم و خودم به همراه دختر دیگرم به سرویس بهداشتی رفتیم. داخل دستشویی که بودم، صدای جیغ خواهرشوهرم را شنیدم. سراسیمه بیرون آمدم که ‏ناگهان شخصی را دیدم که کلاه به سر، دستکش به دست و کاپشن به تن داشت. او ظرفی در دست داشت که ناگهان روی پای من ‏ریخت و بعد فرار کرد که بعد متوجه شدم خواهر شوهرم هدف اسیدپاشی قرار گرفته است”.

در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، متهم با قرار بازداشت روانه زندان شد. صبح دیروز قربانی این حادثه در حالی که روی ویلچری نشسته بود و نقاب مشکی بر صورت داشت به همراه پدر، برادر و نامزدش به دادسرای جنایی آمد و برای متهم درخواست قصاص داد.

زندانیان