نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توهین به یک زن در زندان رجایی‌شهر کرج

18-می-2013

گروه خبری: زنان - زندانیان -

سایت نفس در قفس: مأموران امنیتی زندانی رجایی‌شهر کرج به یک زن زندانی توهین و بی‌احترامی کرده و وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز چهارشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه مأموران امنیتی این زندان به یک زن زندانی توهین و وی را مورد اذیت و آزار قرار دادند.

 

گفتنی است، نگهداری این زن در زندان رجایی شهر کرج در حالی است که از ۲ سال پیش در این زندان، هیچ بند ویژه‌ای (نسوان) برای زنان وجود ندارد.

 

از دیگر سو و در همین رابطه، مأموران امنیتی زندان رجایی شهر کرج به شرط داشتن دست‌بند و پابند، به “مصطفی نیلی”، اجازه شرکت در مجلس ختم پدرش را داده‌اند.

 

چند روز پیش “مصطفی نیلی” زندانی سیاسی که در زندان رجایی شهر کرج در حبس می‌باشد، به منظور شرکت در در مجلس ختم پدرش، درخواست مرخصی کرده بود، اما مأموران امنیتی به این زندانی سیاسی گفته‌بودند، تنها باداشتن دست‌بند و پابند و با حضور یک مأمور ویژه‌ی زندان اجاز‌ه‌ی شرکت در این مراسم را دارد.

 

“مصطفی نیلی” فعال دانشجویی دانشگاه قزوین در پنجم بهمن‌ماه سال ١٣٨٨ بازداشت و پس از ۴٠ روز با تودیع وثیقه‌ی موقتاً ازاد شد، سپس از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تلاش علیه امنیت ملی به ٣ سال و نیم حبس محکوم شد.

 

وی در بیست و هفتم تیرماه سال ١٣٨٩ پس از احضار به دادگاه زندان “اوین” بازداشت و به زندان منتقل شد و هم‌اکنون در زندان رجایی‌شهر کرج می‌باشد.

 

شایان ذکر است، تاکنون به چندین زندانی با داشتن دست‌بند و پابند اجازه‌ی ملاقات با خانوادهایشان داده شده، به همین دلیل کلیه‌ی این زندانیان از ملاقات با خانوادهایشان خود داری می‌کنند.

برچسب ها:

زندانیان