نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جمعیت زنان زندانی تهران؛ ۸۸۰ نفر

17-آوریل-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: در اولین جلسه­ دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرامون آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان و کودکان، جعفری دولت آبادی از کاهش جمعیت زنان زندانی این شهر به ۸۸۰ نفر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اولین جلسه­ دادسرای عمومی و انقلاب تهران پیرامون آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان و کودکان، با حضور قالیباف شهردار تهران، محسنی رئیس سازمان بهزیستی، سردار ساجدی‌نیا فرمانده پلیس تهران، فرمانده پلیس اخلاقی ناجا و نمایندگان سازمان­‌ها و مسئولان حوزه زنان و کودکان از استانداری تهران، وزارت کشور، وزارت رفاه، کمیته امداد امام خمینی، سازمان صدا و سیما و چند نهاد دیگر، به ریاست عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران برگزار شد.

جعفری دولت آبادی، دادستان تهران با اشاره به فقدان متولی برای آسیب‌های اجتماعی در کشور، بر لزوم پیش‌بینی متولی برای نظارت بر عملکرد کلیه­ سازمان­‌های مسئول در مقابل آسیب‌های اجتماعی تاکید و اظهار امیدواری کرد که این جلسات منتهی به تدبیر پیرامون این خلا گردد.
وی موضوع دیگر در حوزه آسیب‌ها را حضور معتادان متجاهر و متکدیان در شهر تهران دانست و با خاطر نشان کردن تلاش دادستانی تهران در کاهش جمعیت زندان که غالباً از اقشار آسیب­‌پذیر می­باشند، اعلام داشت: این کاهش که به‌ویژه در خصوص زندانیان زن و نوجوانان محقق شده است با اتخاذ راهکار­های قضایی، مدیریتی، میانجی­گری، صلح و سازش و استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف بوده است.
وی گفت: “بر همین اساس در پایان سال ۹۴ آمار کانون اطفال از ۲۲۰ نفر به ۹۴ نفر و جمعیت زندان زنان از ۱۲۰۰ نفر به ۸۸۰ نفر کاهش یافته است”.
زندانیان