نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خامنه ای: بحث حجاب الزامی یا اختیاری در جمهوری اسلامی جا ندارد

21-جولای-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: علی خامنه ای در سخنرانی اخیر خود در رابطه با حجاب گفت “نمیشود گفت ما عرضه مشروبات الکی را آزاد کنیم و بگوییم مردم نخورید! شارع مقدس برای این موضوع شلاق قرار داده، یعنی اینجوری نیست که فقط به نکنید گفتن اکتفا کند.” او ادامه داد “بحث های انحرافی همانند اینکه حجاب الزامی یا اختیاری است، در جمهوری اسلامی جا ندارد.”

به گزارش قاصدک، دومین اجلاس فعالان مردمی عرصه عفاف و حجاب کشور ۳۰ و ۳۱ تیرماه سال جاری با شعار «عفاف، عزت، عشق» در مشهد برگزار شد.

در دومین اجلاس متن سخنرانی آیت الله خامنه ای که ۲۰ اردیبهشت ماه درجمع شورای جبهه ملی مردمی عفاف و حجاب کشور ایراد شده است، توسط آقای دعایی برای اولین بار مطرح شد.

آقای خامنه ای در بخشی از سخنان خود گفتند:

همانطور که اشاره کردند بحث های انحرافی همانند اینکه حجاب الزامی، اجباری یا اختیاری است، وجود دارد.این حرفها به نظر من در جمهوری اسلامی جا ندارد.

اگر چنانچه معلوم شد چیزی از نظر شرع حرام است، حکومت اسلامی موظف است که در مقابل این حرام بایستد. حالا راهی که انتخاب میکند چه راهی است، آن بستگی دارد به اینکه تدبیرش چه باشد؛ بنشینند راه درست را انتخاب کنند، بایستی بایستند.

می بینید انگیزه هایی را که برای ترویج بی عفتی -نه بی حجابی- در جامعه وجود دارد و دارند تزریق میکنند. این ابزارهای جدید مانند فضای مجازی و غیره به این فضا کمک میکنند.

در مقابل اینها حکومت اسلامی وظیفه دارد بایستد.نمیشود گفت ما عرضه مشروبات الکی را آزاد کنیم و بگوییم مردم نخورید! شارع مقدس برای این موضوع شلاق قرار داده، یعنی اینجوری نیست که فقط به نکنید گفتن اکتفا کند.

جلوگیری طرق مختلفی دارد. بله ممکن است شما بگویید فلان روش، روش غلط، تند یا ناکارآمدی است و فلان روش روش بهتری است، اینها بحث دیگری است اما در اینکه باید مواجهه و مقابله کرد، در این کسی نباید تردید کند.

برچسب ها:

زندانیان