نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس خواستار قوانین سخت تر حجاب برای پرستاران در بیمارستان‎ها شد

23-جولای-2017

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: دبیر کمیسیون بهداشت و روان مجلس شورای اسلامی گفت که ضوابط و مقررات بیمارستان‎ها در بحث حجاب پرستاران باید سختگیرانه‌تر باشد.

به گزارش فانوس، بشیر خالقی با بیان این که ضوابط و مقررات بیمارستان‌ها در بحث حجاب پرستاران باید سختگیرانه‌تر باشد، گفت: “بیمارستان‌های سراسر کشور باید بحث نظارتی بر عفاف و حجاب پرسنل خود را جدی بگیرند”.

وی تصریح کرد: “متاسفانه با ورود به برخی  بیمارستان‌ها با پرستاران و پرسنل‌هایی روبرو می شویم که محیط درمانی را با سالن مد و آرایش اشتباه گرفته اند که بار منفی این موضوع و عدم جلوگیری از آن، به روابط های نادرست و دور شدن محیط از فضای درمانی به فضاهای ناامن دامن می زند”.

خالقی ادامه داد: “در ابتدا هر پرستاری جدای از ضوابط و مقررات، باید اعتقادات قلبی خود را تقویت کند و به این باور برسد که پوشش مناسب، فرهنگ اخلاقی و خانوادگی وی را به نمایش می گذارد. بنابراین با مراعات مقررات هیچ گاه نیاز به خشونت و تذکرات کتبی نخواهد بود”.

وی با اشاره به طراحی لباس پرستاران که چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، افزود: “اصلی‌ترین موضوع در بحث طراحی لباس پرستاران، توجه به راحتی و در عین حال پوششی آن‌هاست. یعنی لباس پرستاران نباید طوری طراحی شود که دست و پاگیر باشد. بنابراین باید دید لباس طراحی شده که چندی پیش در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شد چقدر با استانداردها مطابقت دارد”.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: “البته حجاب تنها مختص به زنان نیست و اگر در بیمارستان ها و درمانگاه ها به حجاب و عفاف زنان تذکر داده می شود، پوشش پرسنل های مرد نیز نباید خلاف عرف جامعه باشد”.

برچسب ها:

زندانیان