نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ریحانه جباری به زندان قرچک ورامین بازگردانده شد

30-سپتامبر-2014

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: به دنبال انتشار خبر انتقال «ریحانه جباری» به زندان رجایی شهر و احتمال اعدام وی، گروهی از فعالان حقوق بشری و مدنی در مقابل «زندان رجایی‌شهر کرج» تجمع کردند. بنابر آخرین گزارش ها، گفته شده است ریحانه جباری به زندان قرچک برگردانده شده و حکم اعدام اجرا نشده است.
شب گذشته «یک منبع آگاه قضایی» انتقال ریحانه جباری به زندان رجایی‌شهر برای اجرای حکم اعدام او را تکذیب کرد.
این منبع آگاه قضایی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتشار خبری مبنی بر اینکه قرار است حکم اعدام ریحانه جباری صبح فردا (هشتم مهرماه) اجرا شود، تاکید کرد که این خبر صحت ندارد.
وی همچنین انتقال ریحانه جباری از زندان شهرری به زندان رجایی‌شهر را تکذیب کرد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ریحانه جباری طی تماسی تلفنی از زندان قرچک به مادر خود گفته که حال وی خوب و در زندان قرچک نگهداری می‌شود.
گفتنی است که روز گذشته «شعله پاکروان» مادر «ریحانه» اعلام کرده بود که دخترش جهت اجرای حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شده است. انتشار این خبر موج اعتراض و هشدارباش فعالان مدنی و حقوق‌بشری را در پی داشت.
شایان ذکر است که ریحانه جباری، یک طراح دکوراسیون، از هفت سال پیش که با سلاح سرد در مقابل یک مامور اطلاعات به دفاع از خود در برابر تعرض جنسی پرداخت، در زندان به سر می‌برد. این مامور اطلاعات در یک طرح فریبکارانه قصد تعرض به ریحانه را داشت که او به ناچار به دفاع از خود برخاست. این درگیری به قتل این مامور منجر شد.

شب گذشته و در پی انتشار خبر انتقال ریحانه جباری به زندان رجایی‌شهر کرج گروهی از فعالان مدنی و مردم در اعتراض به این امر در مقابل این زندان تجمع کردند که تصاویر این تجمع را ذیلا مشاهده می‌کنید:

reyhane jabbari5 reyhane jabbari6 reyhane jabbari8

برچسب ها:

زندانیان