نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

سپاه ثارالله کرمان نازنین زاغری را به مشارکت در پروژه های براندازی نرم متهم کرد

15-ژوئن-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان مدعی شد نازنین زاغری شهروند بازداشت شده ایرانی-انگلیسی با عضویت در شرکت ها و موسسات «بیگانه» در طراحی و اجرای پروژه های رسانه ای و سایبری با موضوع «براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی» مشارکت داشته است.

به گزارش عصرهامون، سرهنگ پاسدار امان الله بادسار مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص دستگیری  زاغری گفت: “طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی درراستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود شناسایی و دستگیر شد”.

وی با بیان اینکه  نازنین زاغری تبعه ایرانی- انگلیسی است، تصریح کرد: “وی در تاریخ ۱۵ فرودین سال جاری توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی دستگیر و به کرمان منتقل شد”.

بادسار در ادامه ابراز کرد: “زاغری با عضویت در شرکت ها و موسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه های رسانه ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی مشارکت داشته است”.

مسئول روابط عمومی سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: “نازنین زاغری در طول مدت بازداشت، در یک سوئیت در زندان کرمان نگهداری شده و مرتبا با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات حضوری داشته است. در حال حاضر پرونده ایشان برای انجام مراحل قضایی به تهران ارسال شده و تحقیقات تکمیلی توسط مامورین سازمان اطلاعات سپاه در حال انجام می باشد”.

لازم به ذکر است خانم زاغری، شهروند ایرانی-بریتانیایی ساکن بریتانیا، ۱۵ فروردین به همراه فرزندش راهی بریتانیا بود که بازداشت شد. ماموران ایرانی پاسپورت بریتانیایی گابریلا، فرزند دو ساله خانم زاغری را هم توقیف کرده‌اند و گابریلا، که تنها تابعیت بریتانیا را دارد، در ایران مانده است.

نازنین زاغری رتکلیف با بنیاد رویترز همکاری داشته و کار در با بنیادهای خیریه فعالیت اصلی او بوده است.

برچسب ها:

زندانیان