نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

طرح موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌های فوتبال در شورای امنیت ملی

9-مارس-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: وزیر ورزش و جوانان می‌گوید بازنگری‌هایی در موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا؛ دکتر محمود گودرزی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت فرهنگی ورزش، اظهار کرد: شرایط فعلی ورزش از لحاظ فرهنگی بد نیست، اما مطلوب هم نیست و متناسب با سایر شئون شاهد توسعه فرهنگی نبوده‌ایم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: سازمان تربیت بدنی در گذشته در جهت نوشتن نظام نامه فرهنگی ورزش وقت گذشت اما متاسفانه کسی به آن اعتنایی نکرد. ما در دوره جدید سعی کردیم که این نظام نامه تدوین شود و در حال حاضر نیز آن را به رایزنی عمومی گذاشتیم و تا هفته‌ آینده این نظام نامه تقدیم شورای عالی فرهنگی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: این نظام نامه تقدیم به دولت محترم شده و در کمیسیون فرهنگی نیز درباره آن بحث شد. انشاءالله پس از بحث در هیات دولت در قالب لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد تا به تصویب برسد.

وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و احتمال گرفتن میزبانی جام ملت‌های آسیا از ایران به همین دلیل، گفت: پرداخت یک سویه به موضوع بانوان و حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها با صدای بلند به نحوی که ایجاد حساسیت کند مطمئنا به نفع ورزش نخواهد بود. کار گروهی در این باره تشکیل شده است و چارچوب‌هایی نیز در این زمینه تدوین شده است. فکر می‌کنم این موضوع در یکی از کمیته‌های شورای امنیت ملی نیز مطرح و بازنگری‌هایی در این زمینه انجام شده است. ان‌شاءالله در صورت تدوین اتفاقات خوبی با رعایت ضوابط خواهد افتاد. البته این موضوع با رعایت شئونات اسلامی خواهد بود و مراجع ذی‌صلاح در این خصوص باید اظهارنظر کنند.

زندانیان