نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عالیه مطلب‌زاده به سه سال حبس محکوم شد

15-آگوست-2017

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: عالیه مطلب‌زاده به سه سال حبس تعزیری محکوم شد. او که فعال حقوق زنان و از اعضای کمپین یک میلیون امضاست، ششم آذرماه سال گذشته بازداشت شده بود.

به گزارش رادیو زمانه، او را به بهانه دریافت وسایل شخصی‌اش که در تفتیش خانه‌اش ضبط شده بودند، به بخش مراجعات مردمی وزارت اطلاعات در خیابان ابوذر غفاری فراخوانده بودند که همانجا بازداشت شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی او را محاکمه کرده و به اتهام‌ اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

صدرا عبدالهی، همسر عالیه مطلب‌زاده درباره احضار و بازداشت این فعال مدنی به رادیو زمانه گفته بود که در تاریخ ۲۷ مهر ماه، شب هنگام و یک روز بعد از سفری برای یک پروژه آموزشی در حوزه توانمند‌سازی زنان، مأموران وزارت اطلاعات بدون هیچ‌گونه اطلاع و اخطار قبلی‌ای به منزل آنها ریختند و بدون هیچ اوراق شناسایی و بدون هیچ حکمی از ساعت ۱۰ شب تا دو نیمه شب، تقریباً همه اسناد و لوازم کاری و حتی اوراق شناسایی عادی و کارت‌های بانکی و هر چه که مربوط به کار و زندگی می‌شد را جمع کردند و با خودشان بردند و به او گفتند که اول آبان ماه جهت پاره‌ای از توضیحات به وزارت اطلاعات مراجعه بکند.»

بر اساس گفته‌های عبدالهی، جلسه اول بازجویی این فعال حقوق زنان که به دنبال احضار شفاهی او و بدون ارائه هیچ نوع احضارنامه کتبی‌ای از سوی مراجع قضایی برگزار شد.

عالیه مطلب‌زاده، بعد از ۲۵ روز حبس در بند ۲۰۹ زندان اوین، با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود.

زندانیان