نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:حضور بانوان در ورزشگاه ها یک مسأله کوچک و فرعی است

18-آوریل-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: لاله افتخاری، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، حضور زنان در ورزشگاه‌ها را یک موضوع فرعی خوانده و مدعی شده است که در تصویب هر نوع آیین‌نامه‌ای در این مورد باید نظر علما هم مدنظر قرار گیرد.

لاله افتخاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آیین نامه‌ای که از سوی وزارت ورزش و وزارت کشور در حال پیگیری جهت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها حین برگزاری مسابقات آقایان است، گفت: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یکی از موضوعات فرعی است که ما در بررسی‌های خود به آن نیز پرداخته‌ایم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شکل گیری این آیین نامه از لحاظ همگرایی دستگاه‌ها مثبت ارزیابی می‌شود، یادآور شد: به هر حال در ‌‌نهایت باید توجه داشت که برای تصویب هرگونه آیین نامه‌ای در این زمینه لازم است نظر علما هم گرفته شود و توجه شود اولویت برای ورزش بانوان حضور آن‌ها در ورزشگاه‌ها نیست.

افتخاری با بیان اینکه بسیج ورزش بانوان با همکاری وزارت ورزش در حال بررسی بهبود وضعیت ورزش بانوان در کشور است، گفت: این نهاد از چند ماه قبل بررسی‌های خود را پیرامون وضعیت ورزش زنان در راستای تقویت آن آغاز کرده است.

وی افزود: حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک مسأله کوچک و فرعی است و ما بیشتر به دنبال این هستیم که بستر ورزش و تأمین سلامت برای زنان با هزینه‌های پایین‌تر و در تمامی نقاط کشور یکسان باشد.

زندانیان