نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مهمانداران زن ایرفرانس از حضور در ایران معاف شدند

5-آوریل-2016

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: شرکت هواپیمایی ایرفرانس اعلام کرد که به خلبانان و مهمانداران زن این شرکت اجازه خواهد داد که در پروازها به سمت تهران حضور پیدا نکنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پس از آنکه برخی از کارکنان زن هواپیمایی ایرفرانس اعلام کردند که نمی‌خواهند هنگام حضور در ایران مجبور به داشتن حجاب شوند، این شرکت اعلام کرد که کارکنان زن این اختیار را خواهند داشت که از پروازهای این شرکت به تهران حضور نداشته باشند.

ایرفرانس در تدارک از سرگیری پروازهای خود به تهران از ۱۷ آوریل و پس از هشت سال وقفه به دلیل تحریم‌هاست.

پس از دیدار مدیریت ایرفرانس و اتحادیه‌ها در روز دوشنبه این هواپیمای فرانسوی اعلام کرد که کارکنان زن این شرکت این انتخاب را دارند که در پروازها به سمت ایران حضور نداشته باشند.

اتحادیه‌های کاری فرانسه نسبت به قوانین ایرفرانس مبنی بر موظف بودن خلبانان و خدمه زن به داشتن حجاب هنگام خروج از هواپیما ابراز نگرانی کرده بودند.

پیشتر ایرفرانس مهمانداران زن را ملزم کرده بود در پروازهای این شرکت هواپیمایی به تهران روسری سر کنند. مسئولان ایرفرانس با ارسال اطلاعیه‌هایی از کارکنان زن خود خواسته بودند در طول پروازهای تهران لباس گشاد پوشیده و به هنگام ترک هواپیما روسری سر کنند. مدیریت ایرفرانس حتی احتمال جریمه علیه کسانی که این مقررات پوشش را رعایت نکنند را مطرح کرده بود.

زندانیان