نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مولاوردی: تبعیض در تعداد حضور زنان در استخدام دولت صورت گرفت

8-آوریل-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تبعیض در تعداد حضور زنان در استخدام دولت خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ شهیندخت مولاوردی در خصوص آزمون استخدام دولت فعلی اظهار داشت: برای رفع تبعیض در خصوص حضور زنان ما مکاتباتی انجام دادیم و امیدواریم که مورد قبول واقع شود.

وی با اشاره به اینکه به رفع مورد فوق امیدواریم و باید بگویم که عدالت جنسیتی و توانمندی زنان باید مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: نه تنها در تعداد بلکه در خصوص استان‌های درنظر گرفته شده برای حضور زنان نیز تبعیض صورت گرفته است.

ایده افزایش تعداد نمایندگان زن در استان‌های مختلف مطرح شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص حضور بیشتر زنان در تمام عرصه‌ها به ویژه مجلس شورای اسلامی، گفت: ایده افزایش تعداد نمایندگان زن در استان‌های مختلف مطرح شده است و در این طرح بنا است برای حضور زنان از شهرهای مختلف امکان حقوقی در نظر گرفته و به این ترتیب برای ورود زنان به مجلس، از هر استان یک سهمیه در نظر گرفته شود.

مولاوردی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا حضور زنان به معنای حضور سیاسی نباشد، بلکه در تمام عرصه‌ها حضور داشته باشند؛ باید اقداماتی صورت گیرد تا زمینه‌ای برای افزایش طبیعی حضور زنان در شورا‌ها و مجلس فراهم شود.

مولاوردی اظهار داشت: درخواست سهمیه نکردیم بلکه می‌خواهیم رفع تبعیض مثبت برای رسیدن به وضعیت مطلوب صورت گیرد بنابراین امیدوراریم در سال ۹۴ شاهد افزایش روز افزون حضور زنان در تمام عرصه‌ها باشیم.

زندانیان