نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نامه تعدادی از زندانیان زن محکوم به اعدام زندان رجایی‌شهر خطاب به رییس قوه قضاییه

6-جولای-2013

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: نامه ذیل توسط گروهی از زندانیان زن محکوم به اعدام در زندان رجایی‌شهر کرج خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی٬ ریاست قوه قضاییه ایران نوشته شده و توسط کمیته گزاشگران حقوق بشر منتشر شده است:.

 

ریاست محترم قوه قضاییه جناب اقای لاریجانی

 

با سلام و احترام

 

صدها بار تصمیم گرفتیم برایتان نامه‌ای بنویسیم از دغدغه ها و مشکلات و از رنج ها و سختی هایمان بگوییم. اما می دانیم این نامه ها هرگز به دست شما نمی‌رسد. ما جمعی از زندانیان قصاص بر ان شدیم که از طریق رسانه‌ها دلنوشتمان را به عرضتان برسانیم.

 

آقای لاریجانی!

 

سالهاست که در دوره محکومیتمان اعدام عزیزترین دوستانمان را به چشم دیده‌ایم و شب‌های وحشتناک چهارشنبه‌ها را با اشک و آه و دعا به پایان رسانده‌ایم. هفته گذشته بهجت کرم‌زاده و سوگند جهانی از بند زنان زندان شهر ری را برای اعدام بردند که به لطف خدا و التفاط شما توقف حکم گرفتند. حکم بهجت در زندان و حکم یک هفته توقف سوگند پس از اینکه شاهد اعدام شش مرد دیگر بود در پای چوبه دار به او داده شد. در حال حاضر سوگند ۲۳ ساله ما چهل ساله می نماید و یک شبه ۲۰ سال پیر شده است.

 

جناب آقای لاریجانی

 

منابع مطلع می گویند این چهارشنبه شش زن زندانی به پای چوبه دار می‌روند که یکی از آنان سحر مهابادی ۲۷ ساله است. به دلیل نداشتن استطاعت مالی وکیل تسخیری او و سوگند جهانی دفاعیه مختصر و ناکافی از آنان در دادگاه کرده است.

 

جناب آقای لاریجانی

 

با بررسی مجدد این پرونده ها متوجه خواهید شد که همسرکشی این دو نفر کاملا تصادفی و در دفاع از خود بوده است.حال از شما مقام بلند پایه ملتمسانه تقاضا داریم دستور فرمایید که حکم اعدام این دوستان مظلوم ما متوقف گردد.

 

منتظران نگران

 

راحله ذکایی و جمعی از زندانیان قصاص

برچسب ها:

زندانیان