نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

نرگس محمدی بر خلاف نظر پزشکان به اوین بازگردانده شد

2-آگوست-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، در حالی که به دلیل فلج عضلانی به بیمارستان طالقانی منتقل شده بود، یکشنبه ۱۱ مرداد علی رغم  نظر پزشکان به زندان اوین بازگردانده شد.

سایت کانون مدافعان حقوق بشر گزارش داد که نرگس محمدی در ساعت‌های پایانی شنبه ۱۰ مرداد پس از هشت ساعت که دچار فلج عضلانی شده بود به بیمارستان طالقانی منتقل شد اما با آن که پزشکان این بیمارستان اعلام کردند که او باید تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد، مقام‌های مسئول قوه قضاییه دو ساعت پیش از انجام ملاقات هفتگی او را به زندان منتقل کردند.

این فعال حقوق بشر ششم مرداد به دلیل تشدید بیماری با موافقت دادستانی تهران از پزشک متخصص وقت معاینه داشت اما مقام‌های مسئول قوه قضاییه مانع شدند.

نرگس محمدی، به دو بیماری سخت «آمبولی ریه» و «فلج عضلانی» مبتلا است که در شرایط دشوار زندان این بیماری‌ها شدت یافته‌اند.

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی سهل انگاری مقام‌های مسئول را عمدی می‌داند و می‌گوید که آن‌ها پرونده بیماری همسرش را به شکل «انحصاری» در اختیار دارند و از شرایط وخیم او باخبر هستند.

این فعال حقوق بشر در حالی که بر اساس نظر پزشکان متخصص در سال ۱۳۹۱ برای ادامه درمان موقتاً آزاد شده بود، با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان با حکم دادستانی تهران در سال ۹۴ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

برچسب ها:

زندانیان