نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

هنگامه شهیدی دومین سالروز تولدش را نیز در زندان گذراند: انتقال به بندمتادون، محروم از مرخصی

15-می-2011

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس : هنگامه شهیدی روزنامه نگارو زندانی عقیدتی در حالی روز گذشته درحالی به سی وششمین سال زندگی خود پاگذاشت که یکی از نزدیکان به پرونده وی به کمپین بین المللی حقوق بشر درایران گفت که از هفته گذشته و پس از انتقال تعدادی از زندانیان زن زندان اوین به زندان ورامین وی از بند عمومی به بندمتادون منتقل شده است. به این ترتیب وی هم اکنون به همراه دیگر زندانیان سیاسی زن در بند متادون به سر می برد.

 

به گفته منبع یاد شدهه وی روز سه شنبه گذشته با خانواده خود دیدار کرده است و خانواده وضعیت روحی و جسمی او را «نسبتا خوب» توصیف کرده اند. این روزنامه نگار از ۴ اسفند ۸۸ جهت اجرای حکم ۶ سال حبس تعزیزی خود به زندان فراخوانده شد و هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود می باشد. وی تنها روزنامه نگار زنی است که هم اکنون درحال سپری کردن محکومیت خود می باشد. هنگامه شهیدی در آبان ماه سال ۸۹ به دلیل بیماری به مرخصی استعلاجی آمد است ولی پس از ۱۰ روز بار دیگر به زندان بازگشت درحالی که درمان وی ناتمام باقی ماند.

 

این دومین بهاری است که هنگامه شهیدی روز تولد خود را پشت میله های زندان سپری می کند. این روزنامه نگار پس از انتخابات سال ۸۸ خارج از کشور به تحصیل مشغول بود اما به کشور بازگشت و پس از انتخابات بازداشت شد. از دیگر روزنامه نگاران زنی که پس از انتخابات بازداشت شدند می توان به فرزانه روستایی و بدالسادات مفیدی نیز اشاره کرد.

 

هنگامه شهیدی که ازبرندگان یازدهمین دوره جشنواره مطبوعات کشور دسال ۸۳ است علاوه بر موضوعات داخلی از کشورهای عراق و افغانستان نیز گزارش هایی منتشر کرده است. وی همچنین در سال ۸۱ کتاب «جعبه سیاه خرم آباد» را با مقدمه ای از دکترسیدهاشم آغاجری توسط انتشارات نشرسرایی منتشر کرده است.

 

حکم دادگاه بدوی این روزنامه نگار در در اردیبهشت ماه سال گذشته توسط قاضی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید و وی به شش سال محکومیت قطعی محکوم شد. تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت کشور و نیز توهین به رییس جمهوری از جمله اتهام های وی بوده است.

برچسب ها:

زندانیان