نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

واکنش رئیس فدراسیون جهانی والیبال به اقدامات ایران برای حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی

8-آوریل-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: آری گراسا، رییس FIVB از گام‌هایی که ایران برای رفع محدودیت‌های حضور زنان در استادیوم برداشته است، استقبال کرد.

به گزارش ایسنا؛ سایت فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) در گزارشی به اقدامات انجام شده در ایران برای حضور بانوان در مسابقات ورزشی اشاره کرد و نوشت: سال گذشته با افزایش توجه رسانه‌ها به مساله محدودیت حضور زنان در استادیوم‌های ایران، این مشکل به اوج حساسیت خود رسید.

در این زمان آرای گراسا از تمامی خانواده‌ والیبال خواست تا خواستار دسترسی زنان به ورزش به اندازه یکسان در سراسر دنیا شوند.

FIVB در طول این مدت با رییس جمهور ایران و فدراسیون والیبال ایران تماس گرفت تا درباره حضور زنان در استادیوم‌ها رایزنی کند. FIVB بعد از برگزاری جلسه‌ای با حامیان حقوق بشر از میزبانی ایران برای مسابقات والیبال جلوگیری کرد.

بعد از اعلام اینکه ایران قدم‌هایی برای رفع محدودیت‌ها برداشته است، آری گراسا گفت: «FIVB از اقدام ایران برای آسان‌تر شدن حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی حمایت می‌کند. هنوز کاملا مشخص نیست که چه زمانی این قانون وضع خواهد شد، با این حال قدم‌هایی در راه درست برای ورزش جهانی برداشته شده و این رضایت بخش است که رایزنی‌های ما در سال گذشته باعث پیشرفت‌های مثبت شده‌اند. من از فدراسیون والیبال ایران و مقامات ایرانی برای کار مثبتی که کرده‌اند تشکر می‌کنم. این خبر‌ها نشان می‌دهد که ورزش قدرت زیادی برای ایجاد تغییرات اجتماعی مثبت دارد. FIVB به تلاش خود در راستای احقاق حقوق زنان برای حضور در استادیوم‌های ورزشی در سراسر دنیا ادامه می‌دهد.»

زندانیان