نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

پدر ریحانه جباری: جلسات صلح و سازش برای نجات دخترم بی‌نتیجه ماند

19-اکتبر-2014

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: فریدون جباری پدر ریحانه جباری، دختر محکوم به اعدام گفته که تلاش‌ها برای نجات دخترش به نتیجه نرسیده است.

به گزارش ایرنا، فریدون جباری گفت: «جلسات صلح و سازش با اولیای دم مرحوم سربندی، ۲۰ و ۲۱ مهر ماه برگزار شد. در این جلسات پسر مرحوم سربندی و چند تن از خانواده وی حضور داشتند که در نهایت رضایت ندادند.»

به گفته پدر ریحانه جباری، خانواده سربندی خواهان گفتن «حقیقت» از سوی ریحانه بودند.

ریحانه جباری، دختر ۲۶ ساله ایرانی از هفت سال پیش تا به امروز به اتهام قتل در زندان به‌سر می‌برد. ریحانه در ۱۹ سالگی (سال ۱۳۸۶) مرتکب قتل شد و در فروردین ۱۳۹۳، پس از هفت سال حضور در زندان، به‌ جرم قتل مرتضی عبدالعلی سربندی، ۴۷ ساله، به قصاص محکوم شد.

یکی از پسران سربندی که نامش برده نشده، هفته گذشته به روزنامه شرق گفت: «مادر ریحانه در جلسات صلح‌ و سازش مثل سابق گریه می‌کرد و درخواست بخشش داشت. ما برای اعلام گذشت فقط یک ‌شرط داشتیم و آن بیان حقیقت توسط ریحانه است. فقط ما نیستیم که معتقدیم ریحانه دروغ می‌گوید بلکه قضاتی که پرونده‌ را رسیدگی کرده‌اند نیز عقیده دارند ریحانه دروغ می‌گوید و موضوعی را کتمان می‌کند.»

وی افزود: «وقتی از ریحانه خواستیم واقعیت را بگوید جواب درستی نداد. این ماجرا هنوز برای او مبهم است و هنوز مرگ را لمس نکرده است.»

او گفت: «جلسه دیگری برای صلح‌ و سازش تشکیل نخواهد شد و ما منتظر هستیم زمان اجرای حکم به ما اعلام شود.»

برچسب ها:

زندانیان